سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تا جایی که امکان دارد برنامه‌های ماه رمضان با استفاده از فضای مجازی و غیرحضوری برگزار شود؛ اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه حضوری هم در مساجد به‌صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشیم، البته درعین‌حال مراقب باشیم عادی‌سازی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه بر اهتمام نسبت به فضاسازی شهری ویژه ماه رمضان تأکید کرد و گفت: مسئولان نسبت به فضاسازی شهرها و پارک‌ها و ادارات دغدغه داشته باشند و همه ادارات حداقل فضای اطراف اداره را پوشش داده و درزمینهٔ ماه رمضان فضاسازی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در مورد فعالیت مساجد در ماه رمضان نیز اظهار کرد: فعلاً برگزاری نماز در مساجد البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دایر بوده و تعطیل نیست و امیدواریم در ماه رمضان هم بتوانیم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها، نماز را در مساجد برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد برنامه‌های ماه رمضان با استفاده از فضای مجازی و غیرحضوری برگزار شود؛ اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه حضوری هم در مساجد به‌صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشیم، البته درعین‌حال مراقب باشیم عادی‌سازی نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در ماه رمضان توزیع بسته‌های معیشتی صورت می‌گیرد؛ اما اطعام در داخل مسجد و حسینیه نداریم و اگر هم غذای گرم پخت شود باید به‌صورت بیرون بر توزیع شود.

وی افزود: جزء خوانی قرآن کریم هم با حمایت نهاد اوقاف و امور خیریه برگزار و از صداوسیما پخش می‌شود؛ اما بهتر است این برنامه در فضایی باز و غیرمسقف با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و برای پخش در صداوسیما ضبط شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین بستر نرم‌افزار شاد در آموزش‌وپرورش فرصت مناسبی است تا برنامه‌های مجازی ماه رمضان با استفاده از این بستر در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha