جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
با وجود کرونا: مسجد توکیو خودش را برای ماه رمضان آماده می‌کند

حوزه/ به گفته یک مقام مسئول، با وجود شیوع ویروس کرونا در ژاپن، مسجد توکیو، امسال با حفظ و رعایت اقدامات ایمنی و بهداشتی، پذیرایی یک ماه رمضان مبارک برای مسلمانان خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، به گفته یک مقام ترکیه‌ای، مسجد توکیو امسال با اقدامات انجام شده علیه بیماری همه گیر کرونا آماده پذیرایی از مسلمانان و داشتن یک ماه رمضان شیرین و ماه مبارکی است.

محمد رشید آلاس ، مشاور امور اجتماعی سفارت ترکیه در توکیو در این رابطه به خبرنگاران گفت: هنوز هم در فعالیت‌های آنلاین وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

آلاس، در مورد فعالیت‌هایی که در ماه رمضان در داخل مسجد توکیو ترتیب داده می‌شود نیز گفت که قرآن و سوره‌های کوتاه به صورت آنلاین قرائت می‌شوند برنامه‌های نماز برای کودکان هر روز در طول ماه برگزار خواهند شد.

وی گفت که برای شرکت کنندگان از کشورهای مختلف مسلمان ساکن پایتخت ژاپن کنفرانس ماه رمضان آنلاین به چندین زبان ارائه می‌شود.

الاس افزود که او همچنین یکشنبه ها درباره قرآن گفت‌وگو انجام خواهد شد. از دیگر برنامه‌های مسجد توکیو این است که آشپزهای کشورهای مختلف مسلمان نیز دستور العمل‌های غذاهای خود را دو روز در هفته به صورت آنلاین به مخاطبان مسلمان در این کشور ارائه خواهند داد.

وی گفت: از زمان برداشته شدن وضعیت اضطراری در ماه مارس، تعداد موارد مبتلا به کرونا در ژاپن در حال افزایش است. به همین جهت نیز تصمیم گرفته شد که هیچ مسجدی برنامه افطاری را در ژاپن ترتیب ندهد. بنابراین ما نیز برنامه افطار ترتیب نخواهیم داد ، زیرا باید ماسک [هنگام غذا خوردن] برداشته شود.

وی در رابطه با نمازهای ویژه ماه مبارک رمضان نیز گفت که زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از سجاده‌های یک بار مصرف از دیگر مواردی است که باید در مساجد رعایت شوند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط تهیه وضعیت نیمه اضطراری در شهرستان تا زمان آماده‌سازی برنامه ها در نظر گرفته شده است. در ماه‌های رمضان سال‌های گذشته، به طور متوسط ​​۳۰۰-۴۰۰ نفر در روزهای هفته و ۵۰۰-۶۰۰ در آخر هفته [در مسجد] برای افطار دیدار می‌کردند. که نیمی از آنها ژاپنی غیرمسلمان بودند. و همگی در کنار هم در سال‌های گذشته از برنامه‌ها و مراسم رمضان لذت می‌بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام ، خیلی ممنون از این مطالب ، خداروشکر که هنوز ژاپنی هایی هم هستن که مسلمانند انشاءالله که ژاپنی های بیشتر بتوانند مسلمان باشن