پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی بخشی قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای درک بیشتر قرآن است پس سزاوار است که مسلمان اوقات خود را بیهوده تلف نکرده و با قرائت قرآن به خانه خود نور ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در جلسه اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: ماه مبارک رمضان جایگاه بزرگی در نزد مسلمانان دارد و هدف از روزه ماه رمضان همان تقوا  و تکمیل بندگی خداوند متعال است و به منزله ایستگاهی است که مؤمن در آن اعمال صالحه و آنچه که برای دنیا وآخرتش سودمند است، توشه می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد، بنابراین رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می  کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان ادامه داد: دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:  یکی از دلایل عمده  اینکه به ما سفارش شده در این ماه انس بیشتری با قرآن داشته باشیم آن است که دل ها چون در ماه مبارک رمضان الهی است و دست و پای شیطان بسته است، انس با قرآن می تواند ما را در بهره مندی از این کتاب آسمانی بیشتر و بهتر مورد توجه قرار دهد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha