سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصاجبه/ رستم نژاد معاون آموزش

حوزه/ ملاک های اولیه ثبت نام، علاوه بر شرایط عمومی، شرایط سنی، معدل، مدرک تحصیلی و نظام وظیفه را نیز شامل می­ شود که پس از احراز این شرایط، طی دیگر مراحل پذیرش، توسط داوطلب الزامی بوده و در صورت کسب امتیاز لازم در آن مراحل، به عنوان طلبه رسمی شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه  در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به سوال رسانه حوزه در خصوص پذیرش از طریق کمیسیون های پذیرش استانی  پاسخ داده است  که به این شرح است:

 اخیراً مطلبی در فضای مجازی آمده است که شرط سنی و معدل برای متقاضیان ورود به حوزه برداشته شده است!. لطفاً در این خصوص اگر توضیحاتی است بیان فرمایید.

در فضای رسانه ای و مجازی چنین مطلبی منتشر شده، ولی اساساً صحت ندارد. شرایط اولیه پذیرش که هنگام ثبت نام در نظر گرفته می شود (چه از طریق عادی و چه از طریق کمیسیون) و در سامانه ثبت نام هم تعریف شده است به هیچ عنوان از دستور کار خارج نشده و در سال جاری نیز، مثل سنوات قبل ملاک اولیه پذیرش می باشد.

ملاک های اولیه ثبت نام، علاوه بر شرایط عمومی، شرایط سنی، معدل، مدرک تحصیلی و نظام وظیفه را نیز شامل می­ شود که پس از احراز این شرایط، طی دیگر مراحل پذیرش مانند: مصاحبه، مشاوره و آزمون و ..... توسط داوطلب الزامی بوده و در صورت کسب امتیاز لازم در آن مراحل، به عنوان طلبه رسمی شناخته می شود.

افرادی که در برخی شرایط اولیه ( فقط سن و معدل) دارای نواقصی جزئی هستند و از طرفی واجد ویژگی خاصی مثل حفظ قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و یا برخورداری از رتبه علمی کشوری هستند که می تواند مکمل و جبران کننده این نقصان باشد، درخواست آنان در کمیسیون پذیرش استان مورد بررسی قرار گرفته که در صورت احراز تمام شرایط و موافقت کمیسیون، داوطلب جهت شرکت در مراحل بعدی پذیرش (مصاحبه، مشاوره و ...) معرفی می شود.

ضمناً این مسأله، چیز جدیدی نیست در سال های گذشته نیز به همین منوال عمل می شد.

این کمیسیون متشکل از؛ مدیران ارشد استانی، تعدادی از مدیران مدارس، اساتید و کارشناسان مربوطه است.

علاقه مندان برای ورود به حوزه های علمیه می توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند.

Paziresh.Ismc.Ir

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha