پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد ادمونتون با پخش غذان سرتاسری به استقبال ماه رمضان رفت

حوزه/ در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان استفاده از ظرفیت کامل مسجد نیست، در آغاز ماه رمضان، مسلمانان مجوز پخش اذان سراسری را به دست آوردند که صدای آن به صورت عمومی در خارج از مسجد شنیده می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از edmontonjournal، با آغاز ماه مبارک رمضان و پیگیری‌های انجام شده از سوی اعضای جامعه اسلامی، مسجد ادمونتون در کانادا موفق به برگزاری ماه مبارک رمضان از طریق پخش اذان سراسری شده است، به طوری که صدای آن در خارج از مسجد به خوبی شنیده می‌شود.

پخش اذان، پیگیری اقدامات بهداشتی و ایجاد پل میان ادیانی روشنگرانه، راه‌های سازگاری مساجد محلی در کانادا، در دومین ماه مبارک رمضان در طی دوران شیوع ویروس کرونا هستند. شورای شهری همچنین به مسجد اجازه داده است که اذان را بیرون از ساختمان اصلی و به طور عمومی پخش کنند، بنابراین تمامی مردم از جمله مسلمانان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در خارج از مسجد می‌توانند صدای اذان را به خوبی بشنوند.

یاسین چتین ، هماهنگ کننده امور ارتباطات و مسئول روابط عمومی و تعامل انجمن مسلمانان کانادا در شهر ادمونتون، گفت که اذان عمومی برای اولین بار در سال گذشته به عنوان خدمات مذهبی در دوران همه‌گیری کرونا در شهر انجام شد.

چتین گفت: من فکر می‌کنم آن لحظه احساسی بود به خصوص سال گذشته ، وقتی بسیاری از بزرگان ما که از زمان ترک کشور خود اذان نشنیده بودند و ، آن را برای اولین بار در اینجا شنیدند.

وی گفت: مساجد بسته‌های اطلاعاتی را برای همسایگان خود تهیه کرده‌اند. سال گذشته هیچ شکایتی در مورد صدا در رابطه با اذان پخش شده در خارج وجود نداشت.

ناتالی باترس، سخنگوی دفتر شهردار دون ایوزون، گفت آنها خوشحال هستند که می‌توانند اذان‌های عمومی داشته باشند و افزود: اذان یک تجربه مشترک است و باعث ایجاد احساس اجتماعی و ارتباط با مسلمانان می‌شود.

وی افزود: بسیار ارزشمند است که می‌توانیم در این زمانه نیاز، با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم و همین بسیار مایه خرسندی است.

گفتنی است مسجد رحمت در جنوب غربی ادمونتون از تمام کسانی که می‌خواهند در مراسم‌های ماه مبارک رمضان شرکت کنند خواسته از قبل ثبت نام کرده و برای بررسی علائم ویروس کرونا غربالگری کنند. ظرفیت گردهمایی‌ها ۱۵% همیشگی خواهد بود و مکان‌های نماز مشخصی با فاصله دو متر درنظر گرفته شده تا اطمینان حاصل شود که کلیه دستورالعمل های بهداشت عمومی آلبرتا رعایت می‌گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha