جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه ای

حوزه / حجت‌الاسلام حمزه ای با اشاره به وجود تقریبا ۱۹ گونه آبزیان حرام گوشت، گفت: علی رغم جلسات با اصناف مختلف و مراجع نظارتی دیگر همچنان بسیاری از اصناف از عرضه غذاهای حرام، خودداری نمی کنند و قانون نیز بازدارندگی لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان،حجت الاسلام رضا حمزه ای، با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی غذای حلال، گفت: در استان هرمزگان با توجه به وسعت زیاد و وجود مرز های آبی گسترده، تقریبا ۱۹ گونه آبزیان حرام گوشت وجود دارد که با ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغی مانند نصب پوستر و بنر در سطح شهر و مدارس اطلاع رسانی لازم نسبت به حرام بودن این آبزیان انجام شده است. همچنین در مبادی ورودی کشور مانند بندر شهید رجایی که ورود آبزیان انجام می شود، نظارت ها توسط کارشناس مستقر انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تذکر مردم و مسؤلین نسبت به فروش ماهی های حرام است؛ استان هرمزگان استان پهناوری است و بدون کمک رسانه ها و مردم نمی‌توانیم از فروش و مصرف ماهی های حرام گوشت جلوگیری کنیم؛ نیاز است مطالبه گری مردم از مسؤلین و  مطالبه گری مردم از یک دیگر بیشتر شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان گادامه داد:  در بسیاری از رستوران ها فرهنگ سازی خوبی شده است. در ماجرای نظارت بر غذای حلال با ضعف های قانونی روبه رو هستیم و علی رغم جلسات با اصناف مختلف و مراجع نظارتی دیگر همچنان بسیاری از اصناف از عرضه غذاهای حرام خودداری نمی کنند و قانون نیز بازدارندگی لازم را ندارد.

حجت الاسلام حمزه ای با اشاره به هم زیستی برادران اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان گفت: برادران اهل سنت نیز در منابع خود مانند کتاب امام شافعی، در رابطه با حرام بودن برخی آبزیان مانند خرچنگ اشاره شده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha