شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 954226
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
حجت الاسلام مجید جلالی جانشین معاون آموزش حوزه اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: پیامبر اکرم فرموند بهترین عمل در این ماه، پرهیز از گناه است، ما هم باید علاوه بر نخوردن و پرهیز از آشامیدن، چشم، گوش، زبان و اعضا و جوارح خود را از معصیت دور بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و برکت است، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه مهمانی خدا است که آداب خاص خود را دارد.

وی افزود: همانطور که پیامبر اکرم فرموند بهترین عمل در این ماه، پرهیز از گناه است، ما هم باید علاوه بر نخوردن و پرهیز از آشامیدن، چشم، گوش، زبان و اعضا و جوارح خود را از معصیت دور بداریم که یکی از بهترین اعمال است.

استاد حوزه ادامه داد: باید در این ماه سعی کنیم خود را به واسطه دستورهای داده شده از فیوضات ماه بهره مند کنیم؛ خواندن ادعیه وارده شده و محبت به ایتام، انفاق و افطاری دادن از جمله این دستورات سفارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه کرونا باعث ایجاد محدویت هایی برای برگزاری مراسم های ماه رمضان شد، گفت: متاسفانه درب مساجد بسته شد و مردم نمی توانند نماز جماعت شرکت کنند، ولی روزه داران حتما به نماز اول وقت توجه خاصی داشته باشند. اگر ستاد ملی کرونا اجازه حضور مردم را در مراسم های لیالی قدر را داد، مردم با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی حضور پیدا کنند، ولی اگر اجازه حضور مردم داده نشود همانند سال گذاشته مردم در خانه های خود با برنامه های شبکه های تلویزیونی و یا شبکه های اجتماعی همراه باشند.

وی در پایان بر ضرورت حفظ حالت معنوی و روحیه دینی روزه داران علی رغم همه محدودیت ها در ماه مبارک رضمان تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha