جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 954323
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
حمله با چاقو به مسجد تیرانا، پایتخت آلبانی

حوزه/ یک مرد با انگیزه ناشناس در نخستین هفته ماه رمضان، امروز به مسجدی در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی حمله کرده و ۵ نفر را با ضربات چاقو مجروح کرده است. این فرد توسط پلیس بازداشت شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از exit، عصر امروز یک مرد ۳۴ ساله وارد مسجد در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی شد و پنج نفر را با ضربات چاقو زخمی کرد. فرد مهاجم لحظاتی پس از حادثه توسط پلیس دستگیر شد.

مجروحان این حمله به بیمارستان منتقل شدند و طبق گفته پلیس در وضعیت پایداری به سر می‌برند. براساس اعلامیه پلیس ، آنها بین ۲۲ تا ۳۵ سال سن دارند.

در گزارش پلیس آمده است: حدود ساعت ۱۴:۳۰ ، در خیابان کاواجا، یک شهروند وارد محوطه یک ساختمان مذهبی (مسجد) شد و در شرایط هنوز نامشخص ۵ شهروند را با یک شی تیز مجروح کرد.

پلیس اعلام کرده که با به موضع به محل آمده و مظنون را دستیگر کرده‌ایم و اقدامات بعدی در محل اداره پلیس محلی در تیرانا انجام گرفته‌اند. درعین حال، خدمات پلیس به شهروندان آسیب دیده که برای کمک پزشکی به بیمارستان منتقل شده و البته در وضعیت خطرناکی قرار ندارند، کمک های اولیه ارائه داده است. گروه تحقیق در محل حاضر شدند و تحت هدایت دادستانی، کار برای روشن شدن شرایط و مستندات کامل قانونی این رویداد ادامه دارد.

احمد کلاجا امام جماعت مسجد به این حادثه واکنش نشان داده و به مسلمانان اطمینان داد که در چند ساعت آینده مسجد دوباره بازگشایی خواهد شد. وی گفت که مجروحان شامل چندین کارمند و نمازگزاران مرد هستند.

او افزود که امیدوار است این یک حمله تروریستی نبوده باشد و مرتکب تحت تأثیرات دیگری مانند مشکلات بهداشت روانی دست به چنین عملی زده باشد.

گفتنی است که این حمله در هفته اول ماه رمضان رخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرحت حسین مهدوی IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    اگر غربی ها به جای ما باشند این قضیه را به نفع خودشان تمام خواهند کرد اما ما معمولا از این فرصت ها استفاده نمی کنیم چون ما فهرمان فرصت سوزی هستیم. اکنون می توان از این فرصت استفاده کرده و توجه مسلمانان آلبانی را به سمت حضور منافقین در این کشور جلب کنیم و زمینه را برای تحریک مردم علیه آنها و اخراج آنها از آلبانی فراهم نماییم. آلبانی امروزه به عنوان پایگاه منافقین وطن فروش به سکوی درجه یک و بی پرده برای پرتاب تیرهای کینه و دشمنی غزب علیه جمهوری اسلامی است.