سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طوبی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان از مجتمع تولیدی و توریستی گلاب طوبی قمصر بازدید کرد و پای صحبت های مدیران و کارگران این واحد تولیدی نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، عصر دوشنبه سی ام فروردین به اتفاق معاون سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، امام جمعه و بخشدار قمصر از مجتمع  تولیدی و توریستی گلاب طوبی قمصر پایتخت گل و گلاب ایران بازدید کرد و پس از گفتگو با مدیران و کارگران، در جریان روند تولید و مشکلات این واحد تولیدی و توریستی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه درکاشان با قدردانی از مدیران و پرسنل مجتمع تولیدی و توریستی گلاب طوبی، گفت: وجود کارخانجات و کارگاههای تولید گلاب و عرقیجات در کاشان موجب ارز آوری برای کشور شده است  

نوابی مدیر مجتمع تولیدی و توریستی گلاب طوبی نیز از نحوه تعامل مسئولان خصوصا مدیر و کارکنان جهاد کشارورزی شهرستان کاشان با این مجتمع قدردانی کرد.

رضا مظلومی، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان کاشان نیز با ارائه گزارشی، گفت: شهرستان کاشان با ۲۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی، رتبه اول سطح زیرکشت و تولید در استان و رتبه اول میانگین عملکرد تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود 5000 نفر باغدار گل محمدی در این امر اشتغال دارند.

وی افزود: پیش بینی می شود درسالجاری در صورت عدم خسارت حوادث غیر مترقیه، بیش از ده هزار تن گل محمدی از گلستان های شهرستان کاشان برداشت و حدود 2000 میلیارد ریال عاید گلکاران شود.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان کاشان با داشتن ۳۴ واحد گلابگیری صنعتی و 1800 واحد سنتی سالیانه بالغ بر 16 میلیون لیتر گلاب، 1000 لیتر اسانس گل محمدی از باغات گل محمدی استحصال می شود، گفت:  علاوه بر فراوری 10 هزار تن گل محمدی، حدود 4000 نفر سالیانه در امر گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحدها و کارگاه های گلابگیری این شهرستان اشتغال دارند.

 وی درپایان با بیان اینکه گل محمدی کاشان از نظر کیفیت و میزان اسانس دارای بالاترین و بهترین نوع اسانس در دنیاست، گفت: کیفیت گلاب ناب کاشان نسبت به کل دنیا حتی گلستان‌های ترکیه و بلغارستان نیز بهتر است.

بازدید دو ساعته امام جمعه کاشان از مجتمع گلاب طوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha