جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه گفت: مدیریت زمان در ماه مبارک رمضان یعنی خداوند آیات فرستاده است و ما باید آیات تحویل دهیم؛ یعنی ما باید در این ماه آیات را در جان و نفسمان پرورش دهیم تا سیئات را به حسنات تبدیل نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در برنامه اینترنتی بلاغ که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید می گردد، در موضوع مدیریت زمان در ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه هاست؛ زیرا شهرالله است.

وی با اشاره به کامل ترین الگوی مدیریت زمان برای تمام انسان ها تصریح کرد: حضرت رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم بزرگترین مدیر در مدیریت زمان و ایشان که عقل اول، مخلوق اول، امید عالم و آدم و حضرت خاتم هستند یکی از نمونه های بارز و اتم در مدیریت زمان است.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: خدای کریم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را اسوه حسنه برای ما قرار داد.

وی گفت: روزی عده ای از صحابه محضر صحابی بزرگوار ابن عباس رسیدند و گفتمان خصوصیات رسول مکرم اسلام را از وی جویا شدند؛ آنان سؤال کردند آقا رسول الله را در یک جمله برای ما توصیف کنید؛ ابن عباس گفت: "کانَ خُلقُهُ القرآن".

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی تصریح کرد: این جمله از دو نفر یعنی جناب ابن عباس و یکی از همسران پیامبر اسلام شنیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از این جمله درس بگیریم و نقشه راه مدیریت زمان در ماه رمضان در همین تعبیر مورد استفاده است عنوان داشت: ما اگر قرار باشد قرآن مجسم را ببینیم رسول مکرم اسلام هستند و تفصیل رسول مکرم اسلام آیات مبارکه قرآن کریم می باشند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه بیان داشت: مدیریت زمان در ماه مبارک رمضان یعنی خداوند آیات فرستاده است و ما باید آیات تحویل دهیم؛ یعنی ما باید در این ماه آیات را در جان و نفسمان پرورش دهیم تا سیئات را به حسنات تبدیل نماییم.

وی گفت: اما اگر خدای نخواسته ما آیات را ندیدیم، نخواندیم یا دریافت نکردیم یا آن ها را تحویل نگرفتیم ما با کدام یک از آیات می خواهیم بالا برویم؟

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی اظهار کرد: حضرت فرموده اند آیات را بخوان و بالا بیا؛ یعنی نردبان سیر و سلوک در مدیریت زمان در ماه رمضان برای انسان سالک آیات الهی است.

وی عنوان داشت: حضرت سپس می فرمایند"درجات بهشت به عدد آیات قرآن هستند"؛ یعنی درجات بهشت ۶۲۳۶ درجه اند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما هر آیه از آیات قرآن کریم را بخوانیم درجه ای از درجات قرآن کریم را پیموده ایم افزود: خصلت و خصوصیت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن است؛ حال که این عظمت به نزول قرآن می باشد اولین خصلت مدیریت یک انسان شایسته در این ماه مدیریت در قرائت آیات قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: ما باید تا می توانیم برای قرآئت آیات قرآن در این ماه مبارک برنامه ریزی نماییم؛ زیرا ارزش این قرائت چندین برابر قرائت در سایر ماه هاست.

وی گفت: ما اکنون در مسیر قله هستیم؛ اگر می خواهید قله پیما و پیروز شوید با قرائت آیات قرآن به قله پیمایی در ماه مبارک رمضان بپردازید.

این استاد اخلاق حوزه بیان داشت: ما در این سیر و سلوکمان برای مدیریت زمان نیاز به کوله بار داریم؛ باید کوله بارهای سبک و پرانرژی را انتخاب کنیم که همان آیات قرآن کریم هستند.

وی افزود: روزی جناب عمار در کنار حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام آه کشید؛ حضرت فرمودند چرا آه کشیدی؟ اگر برای دنیا بود، دنیا بهترین شیرینی اش عسل است از یک زنبور عسل و بهترین پوشیدنی اش از ابریشم است که از یک کرم می باشد که آن هم یک حشره است آه نکش، اما اگر آه کشیدنت برای خداوند است تا می توانی آه بکش".

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی مدیریت زمان در ماه مبارک رمضان را به این دانست که ما آیات الهی را دریافت کنیم و دریافت این آیات به این است که ما صاحب آه شویم؛ اگر آهی داشتیم از سوی خداوند به ما نگاهی خواهد شد.

وی گفت: برای خواندن دعاهای ماه مبارک رمضان حتماً برنامه ریزی کنید.

استاد اخلاق حوزه در پایان عنوان داشت: باید در ماه مبارک رمضان آیات قرآن را بخوانیم تا صاحب آه شویم و صاحب آه شویم تا اتصال به عالم ملکوت برای ما حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha