چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه استانی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

حوزه / مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: خدمات آموزشی در مدارس معارف و علوم دینی رایگان باشد و در ایجاد مدارس دینی باید واکاوی جدی و تخصصی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، امروز در تالار معلم تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه در این جلسه اظهار کرد: تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می شود و به خاطر وضعیت موجود جامعه نیاز به افراد متخصص در این زمینه برای همکاری داریم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: تجمیع مدارس معارف جز برنامه ها باشد و توسعه معارف در مناطق مرزی مورد توجه است، اما نباید در مرکز غفلت شود.

خدمات آموزشی در مدارس معارف رایگان باشد

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز در ادامه جلسه گفت: خدمات آموزشی در مدارس معارف رایگان باشد و در ایجاد مدارس دینی باید واکاوی جدی و تخصصی صورت گیرد.

 تعامل با خیرین و همکاری کاملا تخصصی نیاز اساسی در این مدارس است که مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در این جلسه بر آن تاکید کرد.

خیرین به یاری آموزش و پرورش بشتابند

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: برابر ارزیابی های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، دستگاه تعلیم و تربیت استان، یکی از استان های پیشتاز در این حوزه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه متولی پرورش آینده سازان ایران اسلامی هستند و ما با تمام توان و ظرفیت همکاری کرده و خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث برنامه ریزی، علیرغم تمامی محدودیت های منابع مالی کارهای بزرگی صورت گرفته و در حال انجام است، افزود: ضرورت دارد اقدامات تخصصی با برنامه ریزی های تخصصی صورت بگیرد.

پاشایی، تعامل با خیرین برای ایجاد مدارس علوم دینی با بکارگیری همه ظرفیت های موجود را خواستار شد.

ضرورت توسعه مدارس صدرا

طاهر علمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: تبلیغ دینی، اقامه نماز، جذب سرباز طلبه و ... از اهم برنامه های همکاری مشترک است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: رویکرد دو دستگاه تربیت انسان های مومن و متعهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

علمی ادامه داد: جذب سرباز طلبه یکی از برنامه های ما بوده به طوری که از سال ۹۶ تاکنون حدود ۲۰۰ طلبه سرباز جذب مجموعه شده اند.

به گفته ی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از نیازهای  کنونی، گسترش و توسعه مدارس صدرا در سطح استان است.

تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می شود | خدمات آموزشی در مدارس معارف رایگان باشد

تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می شود | خدمات آموزشی در مدارس معارف رایگان باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha