پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان بلکبرن با زبان روزه ۱۰۰ خیابان را پاکسازی کردند

حوزه/ اعضای مسجد نورالاسلام در شهر بلکبرن انگلیس، درحالی که روزه بودند، در یک رویداد پاکسازی و تمیزکاری خیابان‌ها، ۲۵۰ کیسه زباله از ۱۰۰ خیابان محلی جمع آوری کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان در بلکبرن انگلستان، با زبان روزه، صد خیابان را تمیز کردند. اعضای مسجد بلکبرن برای تمیز نگه داشتن جامعه خود، در محله خود پاکسازی عظیمی را آغاز کرده و ۲۵۰ کیسه زباله جمع آوری کرده و ۱۰۰ خیابان را هنگام روزه‌داری پاک‌سازی کرده‌اند.

یوسف صیدات، رئیس مسجد در این رابطه گفت: به عنوان بخشی از رویدادها و فعالیت‌های اجتماعی-دینی در مسجد نورالاسلام، با عنوان «تمیز نگه داشتن محله» این حرکت بخشی از برنامه‌های ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اعلام طرح خروج از قرنطینه، داوطلبان با هم ملاقات کردند و برای بخش‌های  از محله از جمله آدلی و کوئینز پارک طرح تمیزکاری را برنامه ریزی کردند. ما در ابتدا یک پوستر ارسال کردیم و از مردم خواستیم با استفاده از فرم آنلاین که تنظیم کرده‌ایم ثبت نام کنند.

یوسف خاطرنشان کرد: در پاسخ به فراخوان تمیزکاری ، بیش از ۶۰ بزرگسال ، چه زن و چه مرد ، در این رویداد شرکت کردند. برگزار کنندگان منطقه‌ای به شعاع ۰.۵ کیلومتر مربع  از ساختمان مسجد را به ۱۱ منطقه تقسیم کرده بودند. سپس داوطلبان را به ۱۱ گروه تقسیم کردیم (یک گروه برای هر منطقه) که تقریباً ۱۰۰ خیابان در منطقه را پوشش می‌داد. یک تیم مرکزی در پارکینگ مسجد باقی ماند تا ارتباطات را از طریق گروه واتساپی کنترل کند و به نیازهای گروه آنها رسیدگی کند.

این مقام مسجد در این خصوص ادامه داد: هوا زیبا بود و مردم روزه بودند، مردم محلی آستین‌های خود را بالا زدند و دور هم جمع شدند تا محله را تمیز کنند. پس از ۲ ساعت کار گروهی استثنایی، ما متعجب بودیم که دیدیم داوطلبان ما چقدر توانسته اند به موفقیت برسند. این یک مقدار باورنکردنی زباله است! ما انگیزه داریم که این کار را ادامه دهیم و در حال کار بر روی سازماندهی پاکسازی‌های منظم خواهیم بود تا همچنان به مردم بیشتر الهام دهیم تا نقش خود را ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha