جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که ترس از خداوند سبب کنترل اعمال انسان و حسن ظن و امیدواری به خداوند می گردد، گفت: اگر در انسان خوف مقدس نباشد زندگی انسان از زندگی حیوانات پست تر می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه شرح و تفسیر نهج البلاغه که به صورت مجازی برگزار شد، به شرح و تفسیر خطبه ۸۳ نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند: همانند انسان عاقلی که اندیشه و فکر او را فرا گرفته و از خوف خداوند و قیامت، بدن خود را به زحمت می اندازد از پروردگار بترسد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در همان خطبه بیان می کنند که از خداوند مانند کسی که برای امان ماندن از عذاب الهی می ترسد، خوف داشته باشید، و ترس نوعا یا از روی بزدلی و یا ترس مقدس می باشد که مورد دوم نشانه عقل و خرد بوده و انسان متقی همواره با استفاده از خوف مقدس خود را در انجام اعمال کنترل می کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان این که دین انسان را به سمت خوف مقدس دعوت می کند چرا که چنین ترسی انسان را از عصیان الهی باز میدارد، اضافه کرد: متقی کسی است که خود را از راه های انحرافی کنار کشیده و همواره مواظب است که از صراط مستقیم دور نشود و چنین کسی عذاب قیامت را همواره در مقابل چشم  خود می بیند و به همین سبب از انجام اعمال گناه، خود را باز می دارد.

وی اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام در جایی دیگر می فرمایند؛ اگر مردم در عظمت قدرت و نعمات خداوند تفکر کنند به سوی مسیر الهی باز می گردند و از آتش جهنم می ترسند اما متاسفانه عده ای از مردم بصیرت معیوب و قلب مریضی دارند به همین سبب از قیامت و آتش قیامت نمی ترسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که ترس از خداوند سبب کنترل اعمال انسان و حسن ظن و امیدواری به خداوند می گردد، گفت: اگر در انسان خوف مقدس نباشد زندگی انسان از زندگی حیوانات پست تر می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha