دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فعالیت‌های خیریه مسجد ایپوه، مالزی در ایام ماه رمضان

حوزه/ فعالان و داوطلبان مسجد عبدالرحمن بن عوف در شهر ایپوه در مالزی، در ایام ماه مبارک رمضان سرشان بسیار شلوغ است و کمک به فقرا و نیازمندان را در راس امورشان قرار داده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، مسجد عبدالرحمن بن عوف در شهر ایپوه، یکی از شهرهای مالزی و مرکز ایالت پراک این کشور،  ایام ماه مبارک رمضان با دوره شلوغ‌تری روبرو است و فعالیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان در این مسجد آغاز شده است.

محمد اخیار اسناوی ، عضو کمیته دفتر مسجد اعلام کرد: طی فعالیت‌های خیریه از ۱۱ آوریل تاکنون، ۱۵۰۰۰ تخم مرغ ، ۵۰۰ مرغ منجمد و کیسه برنج برای فقرای در مناطق اطراف توزیع کرده‌ است.

 وی گفت: این یکشنبه (۲۵ آوریل) ، فعالیت مشابهی در مسجد ما در اینجا برگزار می‌شود که در آن اقلام غذایی را به ۱۰۰ خانواده توزیع خواهیم کرد.

خیار در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی گفت: این مسجد که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده است ، از سال ۲۰۱۴ تاکنون (البته به جز پارسال که به دلیل کرونا تعطیل شده بود) ، مواد غذایی را بین فقرا توزیع کرده است.

وی گفت: ما تصمیم گرفتیم چنین برنامه‌هایی را ترتیب دهیم که نگرش شکرگزاری را در بین مسلمانان ایجاد کنیم.

علاوه بر توزیع غذای خام ، اخیار گفت که این مسجد همچنین غذای پخته شده رایگان را برای روزه داران به فقرا می دهد.

وی افزود: برای کسانی که نمی‌توانند برای گرفتن غذا به مسجد ما بیایند، اعضای جوان جماعت ما آنها را برای آنها ارسال می‌کنند.

 اخیار خاطرنشان کرد: علاوه بر توزیع غذا ، این مسجد همچنین برای فقرا که هر ماه در مجاورت مسجد اقامت دارند پول توزیع می‌کند. ما بین مادران یا یتیمان تنها ۱۰۰-۲۰۰ رینگیت (واحد پول مالزی) کمک رسانی می‌کنیم.

وی افزود که هر ساله مسجد ۱۰۰ رینگیت نیز به خانواده ها می‌دهد تا آنها قبل از بازگشایی مدرسه آماده شوند. همچنین اخیراً ، مسجد شروع به دادن کوپن‌های غذایی به ارزش ۳۰ رینگیت به نیازمندان کرده است.

اخیار گفت این کوپن‌ها برای جبران کمبود بانک غذا در مسجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha