جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم مناقبیان

حوزه/استاد حوزه خواهران گفت: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی است که برای رسیدن به کمال، نیازمند برنامه های ویژه است.

 خانم مناقبیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، اظهار داشت: رمضان به معنای شدت حرارت و سوزانیدن است که سبب بخشیده شدن گناهان انسان می شود. 
 
وی، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی را تقوا و پرهیزگاری دانست و خاطرنشان کرد: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی است که برای رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های ویژه نیاز دارد.
 
کارشناس آموزش مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) بندرخمیر، یکی از اعمال مؤثر و مفید در تربیت روح را روزه داری دانست و تصریح کرد: برای رشد و پرورش جنبه معنوی و رسیدن به طهارت و کمال مطلوب، باید هوای نفس خود را مهار کرد و موانع رشد را برداشت.
 
خانم مناقبیان با اشاره به روایت پیامبر صلی الله علیه و آله مبنی بر اینکه «روزه بگیرید تا سالم بمانید»، افزود: روزه داری روح  و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.
 

وی با اشاره به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در این مدرسه اظهار کرد: قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، جزءخوانی روزانه قرآن کریم، تفسیر روزانه یک آیه، دعای هر روز ماه مبارک رمضان همراه با تفسیر، بیان احکام، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، دلنوشته ای برای خدا و نقاشی ویژه روزه اولی ها از جمله فعالیت های فرهنگی این مدرسه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha