سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر / نشست ائمه جمعه استان همدان با استاندار

حوزه/ امام جمعه بهار با بیان اینکه از مهم‌ترین وظایفی که برای شیعیان در دوران غیبت بیان شده، دعا برای تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) است، گفت: اگر کسی عزت در دنیا و آخرت را می‌خواهد، باید دعا کردن برای ظهور حضرت حجت(عج) را جز برنامه‌های اصلی خود قرار دهد و بر انجام آن استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، به تشریح وظایف بندگان در دوران غیبت پرداخت و اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایفی که برای شیعیان در دوران غیبت بیان شده، دعا کردن برای تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) است.

وی با اشاره به نامه حضرت مهدی(عج) به دومین نائب خود، گفت: حضرت(عج) در این نامه تاکید بر این موضوع دارند که بندگان باید برای فرج بسیار دعا کنند، چرا که فرج بندگان وابسته به ظهور حضرت(عج) است.

امام جمعه بهار با بیان اینکه زمان ظهور امکان تأخیر و تعجیل دارد، اما می‌توان با دعا کردن ظهور را به جلو انداخت، گفت: تأکید امامان بر دعا برای فرج، بیانگر این است که زمان ظهور امری ثابت شده و غیرقابل تغییر نیست.

وی با تاکید بر اینکه مومن موظف است هم برای سعادت در دنیا و هم در آخرت تلاش کند، مطرح کرد: اگر کسی عزت در دنیا و آخرت را می‌خواهد، باید دعا کردن برای ظهور حضرت حجت(عج) را جز برنامه‌های اصلی خود قرار دهد و بر انجام آن استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام ارزنده در پاسخ به این سوال که اگر می‌خواهیم بدانیم در دوران غیبت جز رستگاران هستیم یا خیر، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به پاسخ این سوال باید خود را نسبت به دو موضوع مورد سنجش قرار دهیم، استقامت بر امامت حضرت(عج) و دعا برای تعجیل حضرت.

وی با بیان اینکه اگر فردی برای ظهور امام زمان(عج) دعا کند، خود حضرت نیز مستقیماً برای او دعا خواهد کرد، یادآور شد:  کسی که برای حضرت حجت (عج) دست به دعا بر می‌دارد، در واقع برای یاری امام مظلوم خود قدم برداشته و ندای غربت او را اجابت کرده، بنابراین بدیهی است که حضرت نیز این عرض ارادت را به شایسته‌ترین وجه ممکن پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha