شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسلام‌هراسی در اروپا افزایش یافته است

حوزه/ قمر افضل رضوی محقق و تحلیلگر پاکستانی گفت: طبق نظرسنجی‌ها اسلام‌هراسی در اروپا افزایش داشته و اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع اسلام‌هراسی به وضع قوانین جدید نیاز دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از  dailytimes،  قمر افضل محقق پاکستانی علت گسترش اسلام‌هراسی در اروپا را نبود قوانین مناسب برای دفاع از حقوق مسلمانان دانست.

او گفت: امروزه رفتارهای مخرب فردی و سیاست‌های نامناسب سازمان‌ها و نهادهای اروپایی درگسترش اسلام‌هراسی سهیم هستند. بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل دارند آزادی بیان را بر آزادی مذهبی ترجیح دهند. براساس گزارش مارس ۲۰۲۱ که توسط شورای حقوق ملل متحد منتشر شد، سوءظن ، تبعیض و نفرت آشکار نسبت به مسلمانان به میزان قابل توجهی درکشورهای اروپایی افزایش یافته است. اسلام‌هراسی یعنی خصومت غیرمنطقی، ترس یا نفرت از اسلام و تبعیض دائمی علیه مسلمانان.

افضل افزود: متأسفانه این جو باعث شده تا اقلیت های مسلمان خود را متعلق به جامعه ندانند و در تلاش برای جداسازی خود از دیگر گروه‌های جامعه باشند. سیاست‌های دولت‌های اروپایی در تأمین حقوق برابر برای همه اقلیت‌ها ناکام مانده و بخش‌های قابل توجهی از مسلمان را با بیکاری ، فقر و مشارکت محدود مدنی و سیاسی مواجه کرده است.

 او اظهار داشت: هیچ کشوری در اروپا وجود ندارد که میزان اسلام هراسی در آن افزایش نیافته باشد. نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۷ در اروپا به وضوح میزان گسترش اسلام‌هراسی را نشان می‌دهد. در این نظرسنجی‌ها به طور متوسط از هر سه مسلمان یک نفر اعلام کرده که با تبعیض و تعصب روبروشده و ۲۷ درصد آنها یک حمله نژادپرستانه را تجربه کرده اند. همچنین اسلام هراسی بر زندگی روزمره زنان مسلمان تأثیر منفی داشته‌است .

قمر افضل افزود: اتحادیه اروپا در برخورد با اقلیت‌ها از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کند. برای نمونه این اتحادیه نگرانی عمیقی در مورد حمایت از حقوق یهودیان (قوانین هولوکاست در جامعه اروپا) نشان می دهد، درحالی که همزمان بی‌توجهی بی‌ رحمانه‌ای نسبت به ارزش های اسلامی مسلمانان دارد.

افضل در پایان برای کاهش اینگونه مشکلات پیشنهاد کرد که نهادهای اتحادیه اروپا ، پارلمان اروپا ، کمیسیون و دیوان عدالت اروپا و همچنین دادگاه حقوق بشر اروپا همه با یک روش مشترک و وضع قوانین مناسب برای کاهش اسلام‌هراسی اقدام کنند. این اقدامات، قطعا منجر به کاهش مشکلات جامعه اسلامی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha