جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست تبیین نقشه راه انقلاب

حوزه/ نشست علمی تبیین نقشه راه انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم، با ارائه بحث حجت الاسلام یوسف قاسمی، استاد حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست علمی تبیین نقشه راه انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب، با ارائه بحث حجت الاسلام یوسف قاسمی، مدرس حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی در این نشست علمی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به توجه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل، چشم انداز وسیعی دارد، خاطر نشان کرد: نیازاست که روی این متن فعالیت کارشناسی صورت گرفته و واژه یابی متکی بر تحلیل با آیات و روایات صورت پذیرد.

وی با بیان این که این بیانیه در سه حوزه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دارای نکات زرین و فاخری می باشد و رمز توفیق انقلاب در پایبندی به این اصول و مبانی است، اظهار کرد: تمدن به معنای یک هویت نهادینه انسانی به درازای تاریخ بشر است و قدم اول تبیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب، تشکیل حاکمیت و تحقق انقلاب و دومین اقدام نیز تثبیت حاکمیت می باشد که کتاب صعود چهل ساله توانسته این دو گام را به تفکیک برای مخاطبان تبیین کند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در بیانیه گام دوم، محتوای کلی و روابط ساختارها و معنا در یک نگرش جامع را می توان مشاهده و ملاحظه کرد، گفت: روح، معنا و حقیقت انقلاب و مبانی ساده زیستی و دوری از اشرافی گری را باید از فرازها و گفتمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری دریابیم

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha