شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نوید دانایی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شناسایی ۵۳ بیمار جدید کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نوید دانایی، ضمن بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای یکشنبه ۵۳ بیمار جدید با تست مثبت کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است، تاکید کرد: همچنان آمار ابتلاء به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه نگران کننده است و مردم می‌بایست بیشتر رعایت پروتکل‌ها را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجموع کرونایی های شهرهای تابعه دانشگاه از اسفند ماه سال قبل تاکنون به ۲۴ هزار و ۱۲۵ نفر افزایش یافته است، ابراز کرد: هر چند میزان ابتلاء و بستری نسبت به روزهای قبل کمی کاهش یافته اما نگرانی‌ها هنوز پابرجا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا ابتدای پنجمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۴ در واقع چهار هزار و ۷۲۱ بیمار در شهرهای تابعه دانشگاه پس از بهبودی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

دانایی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری شده در بیمارستان‌های شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون پنج هزار و ۶۵۱ نفر بوده است، تاکید کرد: دوری از تجمعات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، استفاده از ماسک و… در زمره اقداماتی است که می‌تواند شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد.

به گزارش مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در سطح استان سمنان تقریباً یک هزار نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha