جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعه اسلامی بالتیمور قدردان افطاری‌های نذری عبوری

حوزه/ مسلمانان در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا ، در ماه مبارک رمضان، با وجودی که نمی‌توانند به دلیل کرونا در مساجد مراسم افطاری بگیرند، غذا افطاری را به صورت عبوری به رانندگان می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه، جامعه اسلامی بالتیمور در ایالت مریلند در آمریکا از غذارسانی و نذری‌های عبوری که به رانندگان برای افطاری در ایام ماه رمضان داده می‌شد قدردانی کردند.

دو نیم ساعت پیش از غروب آفتاب، در زیر نم نم باران در آسمان تاریک، اتومبیل‌های مسلمانان در پارکینگ اسلامی مرکز اسلامی بالتیمور صف بسته بودند تا افطار عبوری دریافتند کنند.

رانندگان و مسافران ، بسیاری از آنها با روسری و محجبه، در مینی ون ، اتومبیل‌های سدان یا ماشین‌های قدیمی منتظر یک سیگنال بودند تا به جلو حرکت کنند و هنگام سیدن به ورودی مسجد، وعده‌های غذایی را در جامعه‌های تازه‌ای که به آن‌ها تحویل داده می‌شد دریافت می‌کردند و برای خود و خانواده‌هایشان می‌بردند.

این شیوه جدید افطاری نذری مسجد بالتیمور در ایام شیوع ویروس کرونا است.

آنام واهورا یک مسلمان عضو مسجد می‌گوید: ماه رمضان برای ما دوری از گناه، برقرار ارتباط مجدد با خدا و برای تطهیر روح است. رمضان ماه صبر است.

گفتنی است طی ۱۴ ماه گذشته،  انجمن اسلامی بالتیمور باوجود محدودیت‌های کرونایی به حود ۱۴ هزار شرکت کننده منظم این مرکز خدمات رسانده است.

مقامات این مرکز اسلامی که بزرگترین مسجد در منطقه بالتیمور محسوب می‌شود، هنگامی که ویروس کرونا برای اولین بار حضور خود را در مریلند در مارس ۲۰۲۰ نشان داد ، سریع همه فعالیت‌های خود را تعطیل کردند. نمازهای جماعت پنجگانه روزانه و نماز جمعه نیز هر دو متوقف شدند و فعالیت‌های گروهی جوانان، سخنرانی‌ها و رویدادهای اجتماعی از طریق مجازی برگزار می‌شد و با وجود دشواری‌ها داوطلبان توانستند سیستمی را برای پخش جریان فعالیت‌های مذهبی از طریق وبسایت مسجد ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha