سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق دولت جوان حزب‌اللهی درگرو فعالیت گفتمانی است، افزود: گفتمان حزب‌اللهی باید توان دفاع عقلانی از خود را داشته باشد و در مواجهه با شبهاتی که گفتمان‌های رقیب مطرح کنند، بدون پاسخ نماند. با زبان لیّن و مُستدل پاسخ بگوید و چهرهای منطقی از خود نشان دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: باید برای تحقق دولت انقلابی و حزب‌اللهی جوان که مورد نظر مقام معظم رهبری است، تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه به‌منظور تحقق این امر لازم است اقدامات به‌صورت گفتمانی صورت گیرد، ادامه داد: در این راستا گفتمان انقلابی باید بتواند به زبان نسل جوان امروز کشور که همگی متولدین پس از انقلاب و به‌طور خاص دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ هستند آشنا بوده و به زبان آنان سخن بگوید در غیر این صورت اگر زبان این نسل فهم نشود، بدون شک ارتباط با ایشان برقرار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: گفتمان انقلابی باید بتواند پاسخگوی پرسش‌های افکار عمومی باشد و هیچ ابهامی را در مسیری که برای پیشرفت و آبادانی کشور طرح‌ریزی کرده است باقی نگذارد که لازمه این امر نیز وجود راهکارهای متنوع، آسان و سریع برای پاسخگویی، ارتباط نزدیک و در میدان با مردم، فعال شدن رسانه‌ها و حضور مستمر فعالان این جریان در میان مردم و رفع سؤالات و ابهامات است.

وی تصریح کرد: گفتمان حزب‌اللهی باید توان دفاع عقلانی از خود را داشته باشد و در مواجهه با شبهاتی که گفتمان‌های رقیب مطرح کنند، بدون پاسخ نماند. با زبان لیّن و مُستدل پاسخ بگوید و چهرهای منطقی از خود نشان دهد؛ زیرا بدون شک سیل گسترده‌ای از هجمه‌ها در ایام باقی‌مانده علیه جریان انقلابی که خواهان تحقق دولت اسلامی است آغاز شده است و از هر فرصتی برای تخریب گفتمان انقلابی بهره خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: گفتمان انقلابی برای فراگیر شدن باید از همه ابزارهای رسانه‌ای بالأخص ظرفیت فضای مجازی بهره گیرد؛ چراکه امروز بخش عمده هدایت افکار عمومی را فضای مجازی بر عهده دارد و بدون تسلط بر آن امکان فراگیری هیچ گفتمانی ممکن نخواهد بود.

وی اظهار کرد: گفتمان انقلابی برای کسب جذابیت نیازمند تجهیز به زبان هنر است؛ زیرا این هنر است که می‌تواند مفاهیم متعالی را در اذهان عمومی نهادینه کند و در قلب و جان افراد با هر سطحی از درک و دانایی نفوذ دهد و ماندگار سازد و از سوی دیگر بی‌هنری آفت کار فرهنگی و گفتمان سازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha