شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور
حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امام جمعه شهرستان فارسان

امام جمعه فارسان با بیان اینکه مسجد پایگاه زمینه‌ساز و تربیت نیروی انسانی بصیر و متدین و انقلابی برای تمدن اسلامی است، گفت: مسجدی که در مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت نداشته باشد مسجد اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد، مساجد را پایگاه زمینه‌ساز و تربیت نیروی انسانی بصیر و متدین و انقلابی برای تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: مسجد باید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جلودار باشد. مسجد برای عملیاتی شدن شعار سال توسط مؤمنین، برنامه و طرح داشته باشد.

وی با طرح دو سؤال افزود: آیا واقعاً توانسته‌ایم به مساجد به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی آن‌چنان‌ که شایسته است برسیم؟ مسئولان نظام اسلامی که برخاسته از مساجد هستند و باید باشند، چقدر به این پایگاه اولیه انقلاب خدمت کرده‌اند؟

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه همه باید در آباد شدن ظاهری و معنوی مساجد کمک کنیم و طوری برنامه‌ریزی شود که جمعیت آن فراوان شده و جوانان و نوجوان علاقه‌مند به حضور و پیگیری از فضای نورانی مسجد باشند.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: مسجدی که نتوانسته جوان جذب کند و برای جوانان برنامه داشته باشد، مسجد طراز نیست. مسجدی که در مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت نداشته باشد مسجد اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: امامِ مسجدی که برای مردمش در طول هفته صحبت نکند، عدالت ندارد و نمی‌شود به او اقتدا کرد؛ بدانند اگر براثر کم‌کاری آن‌ها کسی در آن محله از مسیر منحرف شود مقصرند! اگر نمی‌توانند کارکنند، مردانه واگذار کنند.

امام جمعه شهرستان فارسان ادامه داد: مسجد قلب محله است و اگر امام توان کار داشته باشد باید نقش ریه را ایفا کرده و سالم‌سازی کند. اگر در محله‌ای منکرات وجود دارد مسجد و اهل آن خوب کار نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام ملک‌پور با بیان اینکه مسجد باید مرکز خدمات اجتماعی در محل باشد و گرفتاری‌های محل با مساعی هم حل شود، افزود: مساجد را آباد کنید تا محله‌ها و شهرها و استان‌ها و کشور آباد شود. لازم است همه به مسجد برگردند و مساجد را از این حالتی که هست خارج کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha