چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ضبط پخش زنده سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت از ایجاد حاشیه امن برای منکرات در جامعه ابراز تأسف کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر به بانوان بی‌حجاب نیست بلکه باید حتی به مسئولان هم تذکر داد که صداقت داشته باشند و بازاریان کم‌فروشی و گران‌فروشی و احتکار انجام ندهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز هم‌زمان با روز سیزدهم ماه مبارک رمضان در سلسله نشست‌های رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: آیات ۱۹ و ۲۰ سوره عنکبوت در خصوص معاد و قیامت است و بخش عمده آیات قرآن مربوط به قیامت و مرگ است.

وی افزود: منازل سه‌گانه‌ای قبل از قیامت کبرا رخ خواهد داد و این‌ها نزدیک است که اولین منزل، منزل احتضار است که مدت آن کوتاه و بلند است و این لحظه را تمام انسان‌ها دارند و در حقیقت لحظه خروج از دنیا است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توجه به این لحظه بسیار مهم است چرا باید به خاطر این لحظه اعمال خود را درست انجام دهیم و هرلحظه به یاد زمان احتضار باشیم و توشه آخرت را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: منزل و مرحله دوم، منزل قبر است که بسیار مهم است که بدن در قبر باقی می‌ماند و روح نیز به منزل سوم یعنی عالم برزخ منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: برزخ یک عالم طولانی است و به خاطر مشخص نبودن قیامت باید انسان‌ها در عالم برزخ منتظر قیامت باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: بر اساس روایات روز تولد، روز مرگ و روز قیامت که روز مبعوث شدن انسان است سه روز بسیار حساس برای انسان است و بهترین کار برای روز مرگ و روز معاد، محاسبه اعمال است.

وی در ادامه گفت: حب دنیا و تبعیت از طاغوت و ظلم‌پذیری زمینه غضب الهی را فراهم می‌سازد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه‌ای منکر صورت بگیرد باعث عذاب همگانی خواهد شد و این منکر یک دایره گسترده دارد و شامل محرمات خواهد شد و راضی بودن به گناه و سکوت در برابر گناه، به نفسه خودش گناه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: متأسفانه در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است و یک حریم و حاشیه امنی برای متخلفان و خطاکاران ایجادشده است.

وی افزود: برای حفظ دین و اسلام جوانان زیادی شهید شدند و کسانیکه در جامعه منکرات را انجام می‌دهند باید مورد تذکر واقع شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نظارت اجتماعی باید در عین اقتدار با احترام همراه باشد و امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر به بانوان بی‌حجاب نیست بلکه باید حتی به مسئولان هم تذکر داد که صداقت داشته باشند و بازاریان کم‌فروشی و گران‌فروشی و احتکار انجام ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: نباید به شبهات اعتقادی در فضای ماهواره‌ای اهمیت دهیم و به‌محض شنیدن شبهات ، دین و قرآن را زیر سؤال ببریم و دوران آخرالزمان تمام افراد بی‌دین و شیاطین تلاش می‌کنند انسان‌ها ‌دین‌دار از دنیا بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha