پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسول توکلی

حوزه / یک بازیگر گفت: با مسائلی که در جامعه رواج پیدا کرده، «یاور» سعی دارد با محور قرار دادن خانواده به مخاطب بگوید این عرصه می‌تواند بهترین محل برای حل مشکلات جامعه باشد.

رسول توکلی؛ بازیگر سریال «یاور» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه ویژگی سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان را چنین توصیف کرد: ماه رمضان ماه جشن و شادی است. در این ماه، مومنان به میهمانی خداوند می‌روند، اما در تلویزیون این ماه مبارک به درستی مدنظر قرار نمی‌گیرد. این معضل نیز به واسطه عدم کارآیی مدیران نشئت گرفته است، چراکه آنها نمی‌خواهند از تجربه گذشتگان استفاده کنند.

وی افزود: سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک سریال‌هایی روی آنتن می‌رفت که با بهره بردن از مضامین دینی و اخلاقی، لحظات خوشی را برای مردم رقم می‌زد، اما این اتفاق در سال جاری رخ نداده است.

این بازیگر آسیب اصلی کارهای مناسبتی را تعجیل در ساخت توصیف کرد و گفت: متاسفانه به دلیل تبدیلی که در ساخت تولیدات مناسبتی وجود دارد کارها آنگونه که باید کیفیت لازم را ندارند. برای مثال سال ۷۲ ما مجموعه‌ای با عنوان «تا گل برافشانیم» را بازی کردم که قرار بود نوروز روی آنتن رود، اما شروع کار در آن مجموعه از بهمن‌ماه کلید خورد! این زمان کم چگونه می‌تواند اتفاق خوبی را رقم زند، البته پس از پایان مجموعه نظراتم را در جلسه‌ای که برای تقدیر از عوامل تشکیل شده بود به مدیران منتقل کردم

سریال «یاور» با بیان اینکه این مجموعه به خانواده توجه ویژه دارد، تاکید کرد: در این کار متوجه می‌شویم خانواده واقعی چه ارکانی دارد. در حقیقت به واسطه این کار آیینه‌ای پیش روی ما قرار گرفته می‌شود تا بدانیم خانواده تنها در یک پدر مادر خلاصه نمی‌شود، بلکه نیاز است، خانواده گسترده‌تر باشد. این مشکل (کوچک شدن خانواده) جدی است، بنابراین در آینده فرزندان ما از بابت بسیار آسیب خواهند دید، به‌نحوی‌که بسیاری از آنها از داشتن نسبت‌های فامیلی چون خاله، عمو یا دایی محروم می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به خانواده واقعی، تنها رسانه موظف نیست تا الگوسازی کنند، بلکه باید دولتمردان هم در این زمینه ایفاگر نقش باشند، چون با شرایط اقتصادی موجود، کدام جوانی جرات دارد به سمت ازدواج رود؟

بازیگر فیلم «تاراج» در پایان تاکید کرد: از مسئولان سیما خواهشمندم نسبت به موضوع خانواده در تولیدات نمایشی تاکید ویژه داشته باشند، چون متاسفانه شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر جم به شدت خانواده‌های ایرانی را هدف قرار دادند و اگر ما با کارهایی نظیر «یاور» نخواهیم الگوسازی درستی از خانواده داشته باشیم در آینده ضربات سختی را از این مسئله خواهیم خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha