جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کودک 10 ساله مسلمان که روزه‌ می‌گیرد و برای خیریه آشپزی می‌کند

حوزه/ یک کودک ۱۰ ساله مسلمان در شمال شرقی لندن، با آشپزی کردن قصد دارد برای یک سازمان خیریه پول جمع کند. وی تنها کسی است که در کلاس درسش روزه می‌گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، یک پسربچه ۱۰ ساله در شمال شرقی لندن، با آشپزی هنگام روزه‌داری در ایام ماه مبارک رمضان، برای یک سازمان خیریه پول جمع می‌کند.

زاویر خان امیدوار است که با بسته‌بندی انواع غذاهای لذیذ، بسته‌های غذایی به ارزش ۵۰۰۰ پوند (۶،۹۴۰ دلار) را از طریق کمک های مالی برای نیازمندان آماده‌سازی کند.

او با خیریه اپیل هیومن در بریتانیا همکاری می‌کند که سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ بسته را برای افراد نیازمند توزیع کردند.

وی در این باره می‌گوید: افراد زیادی هستند که مانند ما فرصت ندارند. آنها به اندازه کافی پول و غذا ندارند و بعضی از آنها خانه ندارند ، بنابراین من اولین روزه ماه رمضان خود را تجربه می‌کنم و تمایل به ایجاد تفاوت در زندگی نیازمندان دارم.

زاویر در ادامه گفت: هنگامی که فهمیدم حدود ۸ میلیون نفر در انگلیس فاقد غذا هستند، می‌خواستم برای تغذیه آنها پول جمع کنم.

مادر این پسربچه به خبرنگاران گفت که او تنها مسلمان در کلاس خودش است و تنها کسی است که روزه می‌گیرد ، بنابراین باید صبر و شکیبایی زیادی به خرج دهد.

وی خاطرنشان کرد: همکلاسی‌های او با اسلام و آدب و رسوم آن آشنا هستند، زیرا در انگلیس در مورد علوم دینی به آنها می‌آموزند ، اما این اولین باری است که باید در مقابل چشم‌ همسالان خود روزه بگیرد.

 زاویر با آوردن علاقه به غذا ، تاکنون چندین جلسه آشپزی را به پایان رسانده و غذاهای خلاقانهای را آماده کرده است ، از جمله سالاد کینوا هندوانه، نان تست فرانسوی نوتلا، پیتزا ، سالاد آووکادو مرغ و پاپری چات (یک غذای خیابانی هندی-پاکستانی). از وی برای آشپزی در کنار سرآشپزها در دو رستوران در شرق لندن دعوت شده و در خانه‌های خانواده و دوستان نیز آشپزی کرده است.

مادر وی گفت: افراد زیادی علاقه‌مند و مشتاق هستند که او را در آشپزخانه‌هایشان داشته باشند که البته محدودیت‌های کرونا مشکلاتی را بر سر راهش ایجاد کرده‌اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha