پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هاشم شیرازیان

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از تهیه بسته‌های معیشتی و نیز طبخ غذای گرم نذری و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند این استان به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل‌بیت (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد با تبریک ایام میلاد پربرکت کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان به مناسبت این ایام اشاره کرد و تدارک جشن و افطاری‌های ساده را از اهم این برنامه‌ها نام برد.

وی افزود: فعالان فرهنگی کانون‌ها با مشارکت خیرین و تهیه بسته‌های معیشتی مواد غذایی و نیز طبخ و توزیع غذای گرم نذری مهیای افطاری ساده و دستگیری از نیازمندان می‌شوند.

شیرازیان اظهار کرد: اطعام حسنی به‌ویژه در مساجد مزین به نام امام حسن مجتبی (ع)، آماده طبخ و توزیع بین خانواده‌های نیازمندان می‌شود.

وی در ادامه آغاز طبخ و توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در روستای بزنج اسفراین توسط کانون معراج السعاده این روستا، ۷۰۰ پرس غذای گرم توسط کانون صاحب‌الزمان (عج) روستای برج و نیز یک هزار پرس غذای گرم توسط اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) اسفراین و نیز پخت حلیم نذری در مسجد قدس بجنورد و توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به همت خیرین کانون شهدای شهرک ولیعصر (عج) شیروان را به‌عنوان نمونه نام برد.

وی تصریح کرد: دیگر کانون‌ها نیز آماده تدارک اقدامات خداپسندانه و دستگیری از نیازمندان می‌شوند.

شیرازیان به شرایط و محدودیت‌های حاضر به دلیل شیوع موج چهارم ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: بسیاری از برنامه‌ها و مراسم حضوری لغو یا با حضور محدود افراد در محوطه بیرونی یا پارک‌های مجاور مساجد طراحی و اجرا می‌شود.

وی در تأکید بر مطلب فوق، برگزاری جزء خوانی در محوطه پارک الهیه بجنورد توسط فعالان کانون مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه حر را یکی از این برنامه‌های اجرا شده در هر روز ماه مبارک رمضان و نیز ایام مبارک نیمه شعبان و لیالی قدر معرفی کرد و افزود: مسجد شهدا نیز به همین منوال هر روز جزء خوانی و اقامه نماز در فضای سبز مقابل پارک برگزار می‌کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزاری برنامه مجازی «ضیافت دوست» توسط کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) اسفراین شب‌های ماه مبارک رمضان در قالب منبر مجازی از طریق فضای زنده اینستاگرام، آموزش قرآن و تفسیر از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در مناطق روستایی و شهر استان و نیز برگزاری مسابقه قرآنی مجازی «نسیمی از بوستان قرآن» توسط کانون مشکات در روزهای ماه مبارک رمضان را نیز به این برنامه‌ها افزود.

شیرازیان، بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیما و معرفی مساجد فعال و ارکان تأثیرگذار آن در کنار فعالان کانون مسجد در آیتم شبستان برنامه زنده تلویزیونی «قبول باشه»، برگزاری مراسم جزء خوانی در مساجد مختلف شهر بجنورد به همت فعالان کانون‌های مساجد شهری و روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود افراد را به اهم برنامه‌ها افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha