چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فاطمیان قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: فرزندداری فقط تامین پوشاک و مخارج تحصیلی نیست، بلکه ارتقای معرفت و تربیت دینی جزو وظایف بسیار مهم والدین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امروز در نشستی با جمعی از فعالان عرصه قرآنی شهر اقبالیه، گفت:  اگر خانواده ها به آداب زمان قبل برگردند و در خانه قرآن تلاوت کنند بچه ها با آن آشنا و مانوس می شوند و فرهنگ قرآن کم کم نهادینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید احساس وظیفه کنند که فرزندداری فقط تامین پوشاک و مخارج تحصیلی نیست، بلکه ارتقاء معرفت و تربیت دینی جزو وظایف بسیار مهم والدین است.

امام جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: در مدرسه، معلمان در کنار همه درسها نکات مرتبطی را که در قرآن آمده می توانند آموزش دهند، چرا که هر مبحثی در قرآن مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:  مهمترین مکانی که در توسعه فرهنگ قرآنی تاثیرگذاری است، اول خانه و بعد آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان طبق روایات بهار قرآن است و به همین دلیل باید در این ماه به قرائت قرآن اهمیت داده  و به مطالعه و کارهای قرآنی مانند ترجمه، تفسیر و تدبر بپردازیم.

حجت الاسلام فاطمیان عنوان کرد: اگر فضای خانواده و مدرسه اقرآنی باشد، فرزندان قرآنی تربیت می شوند  و دانش آموز در برابر هجمه ها می تواند بایستد و ارتقای بینش پیدا می کند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha