پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتاب فلسفه مجازات های قرآن

حوزه/ کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» به قلم ابراهیم صالحی حاجی آبادی در ۱۶۸ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» به قلم ابراهیم صالحی حاجی آبادی در ۱۶۸ صفحه از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

قریب به یک سوم از آیات قرآن، درباره رویدادها و سرگذشت های امت های پیشین است؛ بخشی از آیات کریمه قرآن به بیان سنت ها و مجازات های اقوام گذشته می پردازد.

کتاب حاضر درباره مجازات هایی است که در بیانات قرآن برای تنبیه مجرمان آمده است.

در این نوشتار، برخی از پرسش های مربوط به این مسئله در منظر دینی و از محضر قرآن مورد کاوش قرار گرفت.

کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» در ۳ بخش و ۸ فصل تهیه و تنظیم شده است؛ در فصل اول بخش اول، به بیان مفاهیم و اصطلاحاتی همچون مجازات، اقوام، اجتماع به مثابه کل و تمدن پرداخته شده است؛ فصل دوم این بخش به اهداف تربیتی – اجتماعی و سنت های الهی قصص قرآن می پردازد.

نویسنده، دومین بخش از این اثر را به زبان قصص قرآن اختصاص داده است که در دو فصل به «زبان قصص قرآن، تمثیل، سمبولیک یا واقعیت» و «بررسی دیدگاه ها» اشاره دارد.

بخش سوم از این اثر، درباره «سیری در عذاب اقوام گذشته و علل انحطاط و آثار تربیتی - اجتماعی آن» است که در چهار فصل تألیف شده است که عناوین فصول این اثر عبارتند از «سیری در چگونگی عذاب اقوام گذشته»، «علل انحطاط پیشین»، «آثار تربیتی – اجتماعی مجازات» و «پاسخ به چند شبهه».

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha