پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زمانی

 حوزه / مسئول دفتر سیاسی واجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: ملت شریف و انقلابی ایران همواره در برهه‌های حساس با نقش‌آفرینی باشکوه خود در انتخابات، دشمنان را دلسرد و مایوس کرده و این بار نیز با حضور مقتدرانه خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، ظهر امروز در نشست بصیرتی و سیاسی با موضوع «منشور انتخابات جمهوری اسلامی از دیدگاه قرآن» که به صورت مجازی  از سوی سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، گفت: با توجه به اثرگذاری حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین کنندگی رای آنان در ساختار جمهوری اسلامی انتظار می‌رود شاهد مشارکت پرشور مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات امری مهم و ضروری است و نباید سایر مسائل باعث شود این امر مهم اولویت اول مردم نباشد.

 وی ادامه داد: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد مشروعیت نظام در دنیا تقویت شده و احترام و جایگاه بین‌المللی انقلاب اسلامی محکم تر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی نقش رسانه ها را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: نقش رسانه ها در انتخابات و تعیین عزم ملی بسیار مؤثر است و باید تمام رسانه ها در این راستا تلاش همه جانبه داشته باشند تا با آزمون سرنوشت ملت پرشور و با موفقیت برگزار شود.

وی ادامه داد: کسانی که مسلمان نیستند و در این کشور زندگی می کنند، این مملکت متعلق به آنها هم هست و آنها هم دوست دارند ریاست جمهوری کشور را صالح ترین، قوی ترین و پاک ترین فرد بر عهده گیرد و خود این امر اقتضاء می کند به عنوان انسان هایی که صاحب این کشور هستند، ناخدایی انتخاب کنند که قوی تر باشد.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: دموکراسی اسلامی یعنی مردم سالاری دینی. در این نوع دموکراسی، مردم و ملت مسلمان یک کشور در چارچوب احکام خدا و دین اسلام حق رأی دادن دارند و می توانند رئیس جمهور، نماینده مجلس و ... را خود انتخاب کنند. این مردم سالاری دینی مورد قبول ماست.

وی، شرکت در انتخابات را امری لازم و واجب خواند و خاطرنشان کرد: به دو دلیل شرکت در انتخابات اهمیت دارد، اول این که با شرکت در انتخابات، اقتدار و قوت نظام افزوده می شود و دوم اینکه ضعف ها و کاستی ها برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: ملت شریف و انقلابی ایران همواره در برهه‌های حساس با نقش‌آفرینی باشکوه خود در انتخابات، دشمنان را دلسرد و مایوس کرده و این بار نیز با حضور مقتدرانه خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha