چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از طرح جدید تابلوهای کوچه‌های شهدا در قم

حوزه/ شهیدان مردان میدان هستند و فرماندهی جز مقام معظم رهبری ندارد؛ اینجا دو رکن بیشتر وجود ندارد؛ میدان و فرمانده میدان که امام و رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله علیرضا اعرافی در آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه های مزین به نام و تصویر شهدا که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یک آیه داریم خطاب به عموم مردم است که می فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ» و آیه دیگری خطاب به پیامبر اکرم داریم که می فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ».

وی افزود: در آیه اول تأکید شده است که ادب را رعایت کنید و نگویید شهدا مرده اند و قدر شما این است که عظمت جایگاه شهدا را نمی توانید درک کنید.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اما وقتی که خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، فرمانده این میدان می رسد می فرماید، تو که این جایگاه را می فهمی اما حتی خیال این را که این ها مرده اند در ذهنت عبور نده.

وی گفت: حیات شهیدان علاوه بر آن حیاتی که در آیات قرآن آمده است، یاد آنان و حفظ فرهنگی است که آنان در راهش جانفشانی کرده اند؛ شهیدان مردان میدان هستند و فرماندهی جز مقام معظم رهبری ندارد؛ اینجا دو رکن بیشتر وجود ندارد؛ میدان و فرمانده میدان که امام و رهبری است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: نباید دو قطبی میدان و چیزهای دیگر ایجاد کنیم؛ سختی ها و مشکلات می گذرد، انتقادات و گلایه ها وارد است؛ اما این خط حرکت به سوی قله های پیشرفت و تمدن سازی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که می فرماید «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّیٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» افزود: خداوند در این آیه مبارکه می فرماید شما اگر می خواهید بالا بروید باید انرژی مصرف کنید و هزینه دهید؛ تا جایی که حتی از آسایش و جان و مال خود مایه بگذارید؛ فانی کردن دانی برای رسیدن به عالی یک قانون کلی در نظام خلقت است.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: به «شهید» که می رسیم می بینیم جان عزیز خود را به پای آن  درخت بلند تعالی بشر هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز باید برای آرمان های بزرگ الهی، برای انقلاب و خدمت به این مردم عزیز از خودمان و تمام وابستگی های مادی، مال و فرزندان خود بگذریم.

مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: نام و یاد شهید به دلیل ویژگی هویت سازی برای خود ما مهم است؛ این موضوع در تمام نقاط جهان وجود دارد و همه کشورها مبارزین در راه وطن خود را ارج می نهند و یادشان را زنده نگه می دارند.

وی با اشاره به اینکه هر اقدام ریز و درشتی در راستای حفظ و ترویج فرهنگ شهدا اهمیت بالایی دارد گفت: از نام گذاری کوچه ها به نام شهدا تا فرهنگ سازی از مجرای شهدا همه و همه مهم است و نباید از هیچکدام این اقدامات غافل شویم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما باید این نمادها را پیش ببریم و به آن ها برای رسیدن به قله های تمدن اسلامی عمق ببخشیم.

وی افزود: امیدواریم پیام این ماه مبارک که در آن هستیم ایستادگی در خط مقاومت، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha