پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 956105
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
جواد ظریف

حوزه/ در واقع ظریف با این مصاحبه عامدانه یا از روی نادانی به نمایندگی استحاله طلبان با همان شیوه همیشگی جریان اصلاحات یعنی تحریف واقعیات، نسبت به مهم‌ترین عاملی که جریان نفوذی را به‌ویژه در سال‌های اخیر در استحاله و نابودی انقلاب و کشور ناکام گذاشته به عقده‌گشایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، با ارسال یادداشتی به خبرگزاری حوزه، پیرامون فایل صوتی منتشر شده وزیر امور خارجه، نوشت: به‌راستی چرا جریان استحاله طلب اولین روز از صد روز باقی مانده دولت غرب‌گرا را با حمله به مرد میدان آن هم با توپخانه سعودی! با مهماتی که ظریف فراهم آورد! آغاز نمود؟

در تحلیل این قضیه نباید ساده‌انگاری نمود سِرّ مطلب را باید در کلید واژه‌ای که ظریف بارها آن را در مصاحبه تکرار کرد جستجو نمود یعنی دو گانه میز و میدان!

کدام میز؟

میز مذاکراتی که ظریف آن را به بهانه برجام و با هماهنگی نایاک (۱) به عرصه گدایی از آمریکا و تحقیر ملت ایران در مقابل اروپای زیاده‌خواه تبدیل کرد؛

کدام میدان؟

میدان امنیت و استقلال و عزت ملت ایران که می‌رفت در اثر سیاست‌های جریان تحریف و تزویر در سال‌های اخیر عرصه تهدید تمامیت ایران و یکه‌تازی عناصر وطن‌فروش و داعش و اربابانش گردد؛  ولی با حضور مرد میدان و سرباز ولایتمدار قاسم سلیمانی؛ فرصتی گردید جهت ارتقاء امنیت ملت ایران و توسعه محور مقاومت و آشکار شدن ناکارآمدی دولت لیبرال‌های غرب‌گرا در مواجه با مخاطراتی که استقلال کشور و امنیت ملی را تهدید می‌نماید؛  

در واقع ظریف با این مصاحبه عامدانه یا از روی نادانی به نمایندگی استحاله طلبان با همان شیوه همیشگی جریان اصلاحات یعنی تحریف واقعیات، نسبت به مهم‌ترین عاملی که جریان نفوذی را به‌ویژه در سال‌های اخیر در استحاله و نابودی انقلاب و کشور ناکام گذاشته به عقده‌گشایی پرداخت.

به نظر می‌رسد در جمع‌بندی جریان ضدانقلاب خارجی و نفاق پیچیده داخلی مهم‌ترین عاملی که از سقوط میدانی کشور به دامان آمریکایی‌ها جلوگیری نموده؛ خط اصیل انقلاب و مکتب فکری است که امام خامنه‌ای از آن با عنوان "مکتب سلیمانی" یاد نمودند یعنی راه و مکتبی که تجلی و مصداق بارزش مرد میدان حاج قاسم سلیمانی است؛

به همین جهت با انتخاب حساب شده واژه "میدان" و تلاش در جهت لوث نمودن آن ظریف را به گرداب مواجه با مرد میدان فرستادند.

از نظر نگارنده "هدف اصلی" تحریف و دروغ‌پردازی ظریف و جریان آشنا! در نهاد ریاست جمهوری نه شخص حاج قاسم بلکه مکتب سلیمانی است؛ یعنی تلاش در جهت تضعیف سد فولادین مردان میدان دفاع از ایران و انقلاب اسلامی که تمامی توطئه‌های سال‌های اخیر استکبار را ناکام گذاشته‌اند...

بی‌تردید بنا بر سنت بسیار مؤکد الهی آثار این مکر شیطانی و جسارت نابخشودنی به قهرمان ملی و مکتب الهی سلیمانی عن‌قریب دامان اهلش را خواهد گرفت.

اسْتِکْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّئِ ۚ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ یَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ ۚ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا (فاطر /۴۳)

پاورقی؛

(۱)- «تریتا پارسی»  فعال ایرانی-سوئدی ساکن آمریکا و بنیان‌گذار و رئیس «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (نایاک) (National Iranian-American Council)

وی در کتابی تحت عنوان «از دست دادن یک دشمن: اوباما، ایران، و پیروزی دیپلماسی!!!» که در (۱۰ مردادماه ۱۳۹۶) منتشر شد، جزئیات و تحلیل‌های خود درباره روند مذاکرات برای دست‌یابی به برجام را تشریح کرده است. پارسی که مدرک خود را از دانشگاه «جانز هاپکینز» و زیر نظر «فرانسیس فوکویاما» دریافت کرده، یکی از سرشناس‌ترین مبلغان نزدیکی روابط میان ایران و آمریکا است او در کتابش تصریح می‌کند:

"در قضیه مذاکرات برجام من هم‌زمان با مذاکره‌کنندگان ایرانی نیز گفت‌وگوهای نزدیکی داشتم تا بتوانم دیدگاه آن‌ها را بهتر درک کنم. برای من غیرمعمول نبود که چند روز قبل از یک دور مذاکرات، در یک جلسه ارائه گزارش در کاخ سفید حضور داشته و [شنونده گزارش] باشم و سپس چند روز بعد در جریان مذاکرات نیز دو ساعت با وزیر امور خارجه ایران در اتاق خصوصی‌اش در هتل گفتگو کنم!

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    58 0
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر (از هر عمل) است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هر چه می‌کنید آگاه است.
  • عبدالله IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    50 0
    رسانه‌های جناحی و سیاست‌زده معمولاً اخبار و رویدادها را یک‌سویه پوشش داده و تحلیل می‌کنند و دراین‌باره شاید نتوان به آن‌ها خرده گرفت؛ چراکه «جناحی» هستند و این موضوع را کتمان نیز نمی‌کنند. اما از رسانه رسمی حوزه‌های علمیه کشور این انتظار هست که وقتی به پوشش رویدادهای مهم روز می‌پردازد، در کنار ده‌ها خبر، مصاحبه و تحلیل از یک‌سوی ماجرا، اخبار و تحلیل‌های متفاوت از سوی دیگر را نیز ولو به‌صورت گذرا و گزینشی (با این پیش‌فرض حرفه‌ای و رسانه‌ای، که انعکاس اخبار لزوماً به معنای تأیید مواضع نیست) منعکس نماید. در غیر این‌صورت، ادعای فراجناحی بودن بی‌مبنا خواهد بود. در جریان سرقت و انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه کشورمان نیز شاهدیم که این روزها در خبرگزاری حوزه از خبر و تحلیل تا مداحی و شعرخوانی در مدح سردار سلیمانی عزیز و نقد و تضعیف دکتر ظریف به‌ کرّات مطلب و صوت و... منتشر شده و می‌شود. این یعنی دوستان عزیز ما با همه‌ی زیرکی و بصیرتشان در دام دوقطبی‌سازی جعلی رسانه‌های دشمن نظام اسلامی افتاده و در آتش این اختلاف‌افکنی می‌دمند. تحلیل چرایی و فرجام این نحوه مواجهه با موضوعات مهم در رسانه رسمی حوزه بماند برای آینده، اما عزیزان! لااقل برای خالی نبودن عریضه، مابین این‌همه خبر، مصاحبه، تحلیل و حتی مداحی حاج فلان و حاج بهمان، همان توضیحات ابتدایی خود دکتر ظریف و آقای حسام‌الدین آشنا را نیز منعکس می‌کردید. هرچند وقتی سخنان نماینده ولی‌فقیه در سپاه که تصریح می‌کند: «قرار نیست برای دفاع از یک برادر مومن، آبروی برادر مومن دیگری را ببریم» جایی در حوزه‌نیوز پیدا نمی‌کند، توقع انعکاس توضیحات دکتر ظریف یا آقای آشنا شاید بجا نباشد. این نکته نیز به‌عنوان یک دوست و ارادتمند قدیمی، با آرزوی تعالی روزافزون رسانه حوزه تقدیم گردید. والله اعلم. مأجور باشید.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    20 0
    توضیح دکتر محمدجواد ظریف درجریان سفر به عراق درباره انتشار فایل صوتی (1): به هنگام ورود به بغداد بار دیگر در شهادتگاه دوست دیرینه‌ام شهید پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یاران‌شان حضور پیدا کردم و یک بار دیگر در کنار نماد زبونی و استیصال جنایت‌کارانه ترامپ به دلاوران این مرزوبوم افتخار کردم. ولی بسیار تأسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان، به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای ۸ سال گذشته، به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود و آسیب‌شناسی صادقانه و مشفقانه برخی روندها به مثابه انتقاد شخصی معرفی می‌گردد. افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش‌از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه‌تنها کمرنگ نشد بلکه همواره تعمیق یافت. نه‌تنها امروز و در محضر مردم بزرگ ایران، بلکه در بیش‌از دو دهه گذشته، در داخل یا خارج، در پشت درهای بسته و یا در علن، صلابت، انسانیت، صلح طلبی و شجاعت شهید سلیمانی را در جهان فریاد زده و مکرر یادآوری کرده‌ام که اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده است و اگر تروریسم داعش شکست خورده است، بیش‌از هرچیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی و رشادت‌ و ایثار مردم این سرزمین‌ها بوده است.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 0
    توضیح دکتر محمدجواد ظریف درجریان سفر به عراق درباره انتشار فایل صوتی (2): در ۴۰ سال گذشته کوشیده‌ام در تحلیل مجتهد و در اجرا مقلد باشم. در مقام کارگزار همواره تابع سیاست‌های مصوب کشور بوده و از آن‌ها با قدرت دفاع کرده‌ام؛ اما در بیان نظر کارشناسی، عافیت‌طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت دانسته‌ام که از مولایمان علی علیه‌السلام آموخته‌ام إنَّ أعظَمَ‌الخِیانَةِ خِیانَةُالاُمَّةِ، وأفظَعَ‌الغِشِّ غِشُّ‌الأئمَّةِ؛ همانا بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به امّت است و زشت‌ترین دغل‌کاری، دغل‌کاری نسبت به پیشوایان است. تقلیل بحث نظری در خصوص ارتباط دو بال قدرت خارجی جمهوری اسلامی ایران، یعنی دیپلماسی و میدان، به مثابه بهانه‌ای برای دوگانه‌سازی میان نظامیان سرافراز و دیپلمات‌های غیور که هر دو برای عزت و سربلندی ایران عزیز می‌کوشند، نه‌تنها کوته‌اندیشانه بلکه در تقابل کامل با نگرش این دانشجوی روابط بین‌الملل است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند و نکته اصلی عرایضش - در نواری که نمی‌داند چگونه از آن‌سوی آب‌ها سردرآورده- ضرورت تنظیم هوشمندانه رابطه میان این دو بال و تعیین اولویت‌ها توسط ساختارهای قانونی و تحت اشراف عالی مقام معظم رهبری است. حراست از منافع کشور و مردم مقاوم، صبور و دلاور ایران عهدی است که تا آخرین لحظه به آن پایبندم و از مکر مکاران و سرزنش سرزنش‌کنندگان بیمی ندارم.
  • منسوب به حوزه IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    31 0
    سلام آقای حوزه اگر شبیه به همین تحلیل را درباره بعضی از مقامات حوزوی یا روسای کشور بنویسیم منتشر می کنید؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    14 0
    دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در یک پست اینستاگرامی نوشت(1): عرایض بنده ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. در این پیام آمده است: «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَلِإِخْوانِنَا الَّذينَ سَبَقُونا بِالْإيمانِ وَلا تَجْعَلْ في‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذينَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّكَ رَؤُفٌ رَحيم (حشر:10)‏؛ پروردگارا! ما و برادران ما را كه در ايمان بر ما سبقت گرفتند، ببخش و در دل‌هاي‌مان كينه‏اى نسبت به اهل ايمان قرار مده كه تو رئوف و مهربانى.» فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان را تسلیت عرض می‌کنم. همو که به‌قول مولانا: «من چو تیغم پُر گُهرهای وصال، زنده گردانم نه کشته در قتال». یک هفته‌ای‌ست که در پی پخش برداشت و تحلیل تلخ این دانشجوی روابط خارجی از یک برهه تاریخی —آن‌هم صرفاً برای انتقال صادقانه تجربیات به مسئولین آینده و بدون هیچ‌گونه قصدی برای انتشار وسیع و یا حتی محدود آن— احساسات پاک عاشقان شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید و به‌خصوص شیردخترش زینب خانم –که برایم همچون فرزندان خودم عزیز است— جریحه‌دار شده است. برخی هم تلاش کرده‌اند از این شرایط ناگوار وسیله‌ای برای برهم زدن همدلی میان آحاد مردم دلاور این مرز و بوم و یا ابزاری برای اهداف کوتاه سیاسی بسازند. از همه بزرگوارانی که در این روزها —با علم به عشق و همراهی دیرینم با شهید سلیمانی— با حمایت و روشنگری‌های خود بنده را مرهون لطف‌شان قرار داده‌اند سپاسگزارم. (... ادامه دارد)
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    16 0
    دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در یک پست اینستاگرامی نوشت(2): لازم است تأکید کنم که عرایض بنده —که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت‌ آن ندارم— ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتماً همچون گذشته آن‌را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای این‌که مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن‌جهت که در جهانِ به‌هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم. هرچه داریم از این مردم است و همان‌گونه که برادرم شهید حاج قاسم، جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آن‌را با افتخار فدای همین مردم می‌کنم که، «ما را سری‌ست با تو که گر خلق روزگار، دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم». در سحرگاه ضربت خوردن شاه مردان و به هنگام اعمال شب قدر، همه کسانی که به باور خودم به من تهمت و افترا زده‌بودند را بخشیدم. امیدوارم مردم بزرگوار ایران و همه عاشقان سردار و به‌ویژه خانواده بزرگوار سلیمانی عزیز نیز بنده را ببخشایند. «رو سینه را چون سینه‌ها هفت‌ آب شو از کینه‌ها، وآن‌گه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو؛ باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی، گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو». التماس دعا
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 26
    نطق ظریف ،اخرین شلیک دیپلماسی نفوذ و خیانت به وطن بود