پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اثر هنری بزرگداشت قربانیان مساجد نیوزیلند در پارلمان آویخته شد

حوزه/ اثری برای بزرگداشت دومین سالگرد حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، توسط دو هنرمند مسلمان خلق شده است، در سالن پارلمان این کشور به دیوار آویخته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، اثر هنری که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد حملات تروریستی به دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند (مسجد النور و مسجد لینوود) توسط دو هنرمند مسلمان مستقر در ولینگتون طراحی شده، در حال حاضر در سالن پارلمان این کشور آویخته شده است ، جایی که تا ۳ می باقی خواهد ماند.

نام ۵۱ نفری که در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ جان خود را در این حمله از دست دادند بر روی زمینه سیاه به خط عربی السمبولی نوشته شده است. در مرکز کار هنری نقشه‌ای از نیوزیلند قرار دارد که از خوشنویسی به ۱۰ زبان مختلف شکل گرفته است و نشان دهنده   کشورهای مبدا قربانیان است. رنگ ها و سبک الگوی خط زمینه از کسوت الهام گرفته شده است، پارچه ای که کعبه را می‌پوشاند ، در حالی که از رنگ‌های پرچم نیوزیلند برای نشان دادن میهن پرستی و وفاداری برای نقشه استفاده شده است.

علاوه بر زبان های عربی ، انگلیسی و مائوری ، زبان های دیگر برجسته شامل اردو ، هندی ، فیجیایی ، سومالی ، مالایی ، مالایایی و دری در این اثر هستند.در این اثر از کاپو مائوری (کلمات) نیز برای احترام به حمایت‌های بومیان مائوری از جامعه مسلمانان استفاده شده است.

محمد و سامیرا وقاص دو هنرمندی که این اثر را خلق کرده‌اند ساکن ولینگتون هستند. محمد در این باره گفت: این اثر برای بزرگداشت شهدایی است که زندگی خود را در این حمله از دست دادند.

محمد وقاص یک هنرمند خوشنویسی است که به همراه همسرش این اثر را ایجاد کرده است. آن‌ها که هر دو هنرمند نیمه وقت هستند، بیش از ۴ سال است که در ولینگتون زندگی می‌کنند و به گفته محمد طراحی این کار سه ماه به طول انجامیده است.

وی گفت: ما به عنوان یک کشور از جوامع متنوع به نقشه‌ای نیاز داریم که به سمت صلح  حرکت کند، به سوی هویتی که بتواند رشد کند و انعطاف پذیر باشد و جوامع زیادی را در برگیرد. ایده یک هویت مشترک، برابری، انسانیت، صلح و رفاه و اصول ایمان اسلامی را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha