سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول ثقلین است، گفت: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق او از قرآن و ولایت نازل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، به تبیین ماهیت و حقیقت شب قدر پرداخت و اظهار کرد: در سیر آفرینش همه انبیا مقدمة الجیش رسول‌الله (ص) بودند، در روایت داریم که پیامبر در عالم ارواح مبعوث به انبیا بوده است و توحید را به آن‌ها تعلیم کرده است پس آن‌ها هم درواقع کارگزاران حضرت در عالم بوده‌اند.

وی ادامه داد: خود حضرت که آمد دو چیز را برای هدایت با خودش آورد؛ قرآن که مُهیمن بر همه کتب آسمانی است و اهل‌بیت (ع) که در کمال مقدم بر همه انبیا هستند؛ یعنی همه کمالاتی که در انبیا وجود داشت یکجا و به نحو اکمل در اهل‌بیت وجود داشت.

وی ادامه داد: زمانی هم که پیامبر خواستند از ما مفارقت کنند فرمودند: من این دو حقیقتی را که آورده‌ام بالا نبردم: «إِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی اهل‌بیتی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»؛ یعنی اگر به قرآن و اهل‌بیت متمسک بشوید گمراه نمی‌شوید و اِلا ابلیس با شش هزار عبادتش همه را از دم منحرف خواهد کرد. پس راه رسیدن به مقام توحید، قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول ثقلین است، تصریح کرد: اگر قرآن و ولایت تنزل پیدا نمی‌کردند دست احدی به آن نمی‌رسید، تنزل این دو «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکرَ فی‌ها اسْمُهُ» بوده است و ما باید به محیط تنزل قرآن و ولایت وارد بشویم.

وی افزود: اگر کسی وارد این بیوت شد که بیت التوحید است، از ظلمت رسته و به وادی نور رسیده است و دیگر سیرش در وادی توحید و درجات توحید و معارف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول این دو حقیقت است، افزود: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق قرآن و رزق ولایت نازل می‌شود.

وی اضافه کرد: لذا اگر کسی در این شب ورود کند به سهم خودش به قرآن و ولایت می‌رسد چون رسیدن به وادی توحید جز با این دو ممکن نیست و این دو حقیقت در شب قدر تنزل پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بر این اساس اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن و ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند، اگر کسی وارد این شب شد و شب قدر را درک کرد، به اندازه سهمش از درک شب قدر به حقیقت توحید و ولایت می‌رسد و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیک‌تر کند و از طریق معصوم برخورداری بیشتری از شب قدر حقیقی پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha