جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دادگاه بریتانیا: به خانواده‌‌های حبس در قرنطینه غذای حلال داده شود

حوزه/  دادگاه بریتانیا دستور داد به خانواده‌های مسلمان قرنطینه در لندن رسیدگی بیشتری شود. این خانواده‌ها به خاطر ورود به انگلیس در هتلی قرنطینه شده‌اند و دسترسی به غذای حلال ندارند و در شرایط بدی حبس شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، پس از شکایت خانواده یک مسلمان حبس در یک مرکز قرنطینه به خاطر در دسترس نبودن غذای حلال در ایام ماه رمضان و اینکه این مرکز فقط به او گوشت خوک می‌خوراند، دادگاه بریتانیا به دولت حکم داد که غذای حلال برای این خانواده فراهم سازد.

دیوان عالی دادگستری به دولت دستور داد غذای حلال به خانواده‌های مسلمان برای سحری و افطاری در طول ۱۰ روز اقامت اجباری در یک مرکز قرنطینه ارائه دهد، و این حکم را برای هزاران مسلمان که در حال حاضر در مکان‌های مختلف در سراسر این کشور در قرنطینه هستند اجرا سازد. دادگاه همچنین به دولت دستور داده است که به مدعی اجازه دهد روزانه بیشتر از یک بار در روز ورزش و نرمش داشته باشند.

این دستور از جانب قاضی ریچارد کلایتون پس از آن صادر شد که وکیل فیدا چوداری دبیران بهداشت و حمل و نقل بریتانیا را از طرف رابینا راجا به چالش کشید. راجا در ۲۲ آوریل از پاکستان وارد شده بود و برای قرنطینه به هتل سندمن سیگنچر لندن گیت ویک منتقل شد.

قاضی دستور داد که غذای حلال در ابتدا و انتهای اوقات مقرر برای روزه داری در ماه رمضان به راجا داده شود. در طول جلسه دادگاه اعلام شد که به محض ورود این مسلمان به لندن، یک مامور امنیتی برای وی تعیین شده است و او در تمام طول سفر خود از فرودگاه قادر به هیچ گونه حرکتی بدون رضایت او نیست و درست مانند یک زندانی با او برخورد می‌شود.

وی به مسئول پذیرش هتل اعلام کرده بود که چون ماه رمضان است روزه خواهد گرفت و برای شروع روزه و حدود ساعت ۸:۱۵ بعدازظهر در ساعات مشخصی به وعده‌های غذایی حلال احتیاج دارد.

سپس به او اطلاع دادند که صبحانه ، ناهار و شام مطابق با ترتیب هتل تهیه می‌شود و آنها قادر به تأمین غذا در اوقات لازم نیستند ماه رمضان باشد یا نه.

بعلاوه، هنگام ورود به هتل، به راجا اطلاع داده شد که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داشت اتاق خود را ترک کند، مگر اینکه برای پیاده روی در هتل باشد و همچنین فقط برای ۱۵ دقیقه در روز. به او همچنین گفته شد که تحت نظارت دقیق خواهد بود و برای پیاده روی به تأیید قبلی مدیریت هتل احتیاج دارد.

پنجره‌های اتاق او کاملاً مهر و موم شده بود و از ورود هوای تازه جلوگیری می‌کرد و در نتیجه احساس خفگی در همه اوقات داشت که مشکلات تنفسی و آسم او را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی در دادخواست گفت که احساس می‌کند چیزی کمتر از یک زندانی است.

وکیل راجا بعدا دریافت که وقتی شکایت می‌کند افراد و خانواده‌های زیادی از جمله خانواده پاکستانی در وضعیت مشابه‌ای به سر می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha