جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شب قدر

حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: باید تلاش کنیم تا معنویات به دست آمده از شب های قدر را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ و آن را به ماه رمضان سال آینده متصل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در اولین شب قدر که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قزوین برگزار شد، گفت: باید قدر شب قدر را بدانیم، و نباید از فضیلت این شب‌ها غافل باشیم. برای درک این ایام از ائمه معصومین (علیهم الاسلام) الگو بگیریم؛ چنانچه که حضرت فاطمه (س) در شب قدر کودکان را تا سحر بیدار نگه می‌داشتند تا شب قدر را درک کنند.

وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم، خداوند در شب قدر برکات بسیاری قرار داده است و اگر انسان خود را مقید به ترک گناه کند و به مناجات و قرائت قرآن توجه داشته باشد خداوند نعمت درک شب قدر را به وی عنایت خواهد کرد.

حجت الاسلام مصطفایی ادامه داد:  باید تلاش کنیم تا معنویات به دست آمده از شب های قدر را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ و آن را به ماه رمضان سال آینده متصل کنیم.

 وی اظهار کرد: حالات معنوی که در ماه مبارک رمضان اعم از انس با قرآن کریم، تقویت اراده و تقوا، شب زنده داری ها، کمک به دیگران و دیگر اعمال خوب و پسندیده ای که در ماه مبارک رمضان انجام می دهیم پس از آن نیز باید انجام شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین عنوان کرد: روزه‌داران به دنبال این که کدام شب شب اصلی قدر است، نباشند. در این شب‌ها خداوند متعال اسباب آرامش را فراهم کرده است، به این معنا که پرونده ما در دست اوست و نسبت به عملکرد سال گذشته ما امکاناتی را در اختیارمان قرار می دهد.

وی ادامه داد:  براساس فرصتی که خدا به ما می‌دهد باید گذشته و اعمال خود را مرور کرده و با توجه به این که از شب‌های قدر پرونده سال جدید ما بسته می‌شود با نگاه به آینده، در اعمال و رفتار خود دقت لازم را داشته  و از این شب‌ها، ساعات آن و دعاها و اعمال آن بهره لازم را برده  تا به خدای متعال  نزدیک‌تر شویم.

 رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: انسان باید از فضای معنوی شب قدر برای نماز، مناجات و عبادت استفاده کند تا تمرینی برای شب زنده‌داری او باشد که یکی از نکات مهم در این شب، توبه است، البته توبه نباید فقط با زبان باشد، بلکه حق الله و حق الناس را هم ادا کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha