جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 956564
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
دونده مسلمان برای خیریه با با روزه‌داری می‌دود

حوزه/ یک دونده مسلمان بریتانیایی برای جمع آوری کمک‌های مالی برای امور خیریه، ۳۱۳ کیلومتر را با زبان روزه دویده است. او قصد دارد برای یک خیریه محلی کمک جمع کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از AboutIslam، یک مسلمان بریتانیایی در حالی که روزه‌های ماه رمضان را می‌گیرد ۳۱۳ کیلومتر از اولدهام به لندن را دویده است تا بودجه‌ای را برای یک موسسه خیریه محلی انگلیس جمع کند.

افروز میه، ۴۷ ساله ، یک فعال امور خیریه در این باره به خبرنگاران گفت: دویدن یک چالش بود و بدن من باید سازگار شود. اولین ماه رمضان است که دارم بدون خانواده می‌گذرانم. درحالی که رمضان ماه خانواده است و من دارم از خودگذشتگی می‌کنم. در مقابل به مکان‌هایی مانند بوروندی و اردوگاه‌های پناهندگان در روهینگیا رفته‌ام و کودکان بدون پدر و مادر و بیوه‌های عزادار را دیده‌ام ، و همین دلیل باعث ادامه کار من شده است.

وی افزود: من توانسته ام افراد زیادی را درگیر کنم ، توانسته‌ام به مردم در مورد اسلام و ماه رمضان بیاموزم‌. من در این  مورد به مردم توضیح داده‌ام و آن‌ها دست به جیب شده اند. من از مردم شهرهای مختلف خواسته‌ام که با من تماس بگیرند، با من بدوند و برخی از آنها برای افطار غذا برای من آورده‌اند ، بنابراین من یک پنی برای غذا صرف نکرده‌ام.

این مسلمان چالش را برای کمک به نیازمندان آغاز کرده است. او روزانه ۱۵ کیلومتر در حالی که روزه است می‌دود و تاکنون نیمی از چالش بزرگ خود را برای جمع آوری کمک های مالی برای خیریه  بین‌المللی بنیاد امداد اسلامی پشت سر گذاشته است.

وی در حال حاضر در نورتهمپتون بوده و بیش از ۵۲ هزار پوند از ۹۷ هزار پوندی را که هدفش بوده جمع آوری کرده است. او با الهام از تلاش‌های مرحوم سر کاپیتان تام و دبیرالاسلام چودوری تصمیم گرفت که برای جمع آوری پول ، شروع به کار دویدن کند. وی قصد دارد در ۸ مه در لندن به خط پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha