سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار خرم

حوزه / فرمانده س‍پاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: بسیجیان استان تاکنون در قالب گروه های جهادی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده‌اند تا مردم آذربایجان شرقی در این ایام سخت و پیچیده مشکلات کمتری را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز سردار عابدین خرم، امروز در نشست فعالان گروه‌های جهادی آذربایجان شرقی گفت: جهادگران بسیجی و سپاهی فقط در زمینه پل‌سازی، آبیاری و عمرانی و آبادانی فعالیت نمی‌کنند، بلکه این تلاشگران عرصه های جهادی در زمینه تربیت و آموزش هم جهاد می‌ کنند.

وی ادامه داد:  ۴۵ هزار بسیجی در قالب گروه‌های جهادی استان، در شهرها و بخش‌های مختلف، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در اجرای طرح های «شهید سلیمانی» و «کمک های مومنانه» مشارکت کرده اند.

وی افزود: بسیجیان استان تاکنون در قالب گروه های جهادی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده‌اند تا مردم آذربایجان شرقی در این ایام سخت و پیچیده مشکلات کمتری را تجربه کنند.

سردار خرم با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی از نیمه شعبان سال گذشته و پس از اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت آحاد مردم در کمک مومنانه، با جذب کمک‌های خیران، بسته های معیشتی را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند، ادامه داد: این جهادگران بیش از ۸۵ درصد بسته های مزبور را از مردم و خیرین جذب کرده اند، ضمن اینکه در کنار این اقدامات، امکانات آموزشی و غذای گرم هم بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان آذربایجان شرقی در طرح شهید سلیمانی کل جمعیت استان را ۲ بار غربالگری کردند، گفت: در قالب این طرح گروه‌های آسیب‌پذیر، بیماران صعب‌العلاج و سایر گروه های نیازمند را محله به محله شناسایی کرده و این طرح را به صورت هدفمند تداوم می دهند.

فرمانده س‍پاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، کنترل حالت طوفانی کرونا را علاوه‌ بر همکاری مردم و مدافعان سلامت، از جمله توفیقات طرح شهید سلیمانی دانست و اضافه کرد: کل سیستم وزارت بهداشت در خدمت درمان است، اما گروه‌های جهادی برای پیشگیری وارد میدان شده اند.

وی با بیان اینکه بسیجیان برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد میدان رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی شدند، یادآوری کرد: خود این نیروها نیز گاهی گرفتار بیماری کرونا شدند که نشان از ایثارگری جهادگران در حوزه مقابله با کرونا بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha