پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ تعظیم روز قدس وظیفه مذهبی و فرا ملیتی و قومی است و مهمتر این که امروزه این مساله به نماد مقاومت بین المللی تبدیل شده و زدودن این تفکر در میان اذهان جهانیان امکان ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس و با تأکید براین که ماهیت کار سردار شهید حاج قاسم جهانی و در راستای ماهیت روز جهانی قدس است، گفت: برای این مسئله چند دلیل می توان ارائه کرد که از جمله آن این است؛ اولا تعیین روز جهانی قدس  قرآنی و براساس اشداء علی‌الکفاراست.

استاد خارج فقه واصول ادامه داد: ثانیا تعظیم روز قدس وظیفه مذهبی و فرا ملیتی و قومی و مهمتر این که امروزه این مساله به نماد مقاومت بین المللی تبدیل شده و زدودن این تفکر در میان اذهان جهانیان امکان ندارد.

نایب رئیس انجمن اصول فقه حوزه، تبدیل شدن روز جهانی قدس به یکی از عوامل بسیار مهم وحدت زای بین عامه و خاصه و تبدیل شدن روز جهانی قدس  به عنوان راهبرد اساسی و گره نزدن عدم موفقیت در اداره جامعه را به این مساله  را دیگر دلایل عنوان کرد.

وی ادامه داد: عمر چنین روزی از جهت هدف، منحصر به تاریخ معاصر نیست بلکه می توان آنرا به تاریخ هابیل و قابیل کشاند ،چرا که سخن بر سر آزادی و رهایی از اسارت و بندگی و انحصارطلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: از منظر دیگر می توان از دیدگاه مهدویت به مساله قدس نگاه کرد چرا که در حقیقت یکی از ابعاد بسیار مهم ظهور حضرت(عج)، رفع ظلم است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha