جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / نشست معاونان آموزش مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ نشست معاونین آموزش مدارس سطح یک حوزه علمیه استان قم با معاون آموزش حوزه های علمیه در مدرسه حقانی برگزار شد؛ در این نشست معاونین آموزش به بیان نظرات و پیشنهادات خود در موضوع روند پذیرش و تحصیل طلاب در حوزه های علمیه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست معاونین آموزش مدارس سطح یک حوزه علمیه استان قم با معاون آموزش حوزه های علمیه در مدرسه حقانی برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی کاویانی در ابتدای این نشست گفت: ما در امور مدارس برنامه های آموزشی آن ها را پیگیری می نماییم؛ تاکنون پیگیری این امور به صورت مجتمعی بود.

مدیر آموزش معاونت امور مدارس خاطرنشان کرد: در مسائل آموزشی حوزه ناگزیر از یک تحول هستیم؛ این تحول نشأت گرفته از شرایط عصر حاضر و آینده حوزه های علمیه است.

وی گفت: نشانه های این تحول راه اندازی شده و مورد پیگیری مدیریت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام کاویانی تصریح کرد: کاهش جمعیت کشور، مسائل اجتماعی مختلف و تکانه های اقتصادی در جامعه کنونی ما همه و همه دست به دست هم می دهند تا مجاب به ترسیم نقشه راهی جدید برای حوزه های علمیه شویم.

سپس معاونین آموزش حاضر در این نشست به بیان مسائلی همچون، بلاتکلیفی طلاب در دوران تحصیل پس از اتمام سطح یک، لزوم سرکشی از مدارس توسط مسئولین ستادی، لزوم پژوهشی شدن تمام دروس در کنار آموزشی بودن آن ها، ایجاد دسترسی به سامانه نجاح برای معاونین آموزش، لزوم ادامه یافتن نشست های اینچنینی، مهارت آموزی به طلاب از همان دوران سطح یک و آموزش اساتید در زمینه های مهارتی پرداختند.

گزارشی از نشست معاونین آموزش مدارس علمیه سطح یک قم با معاون آموزش حوزه

حجت الاسلام اسماعیل غبیشی در ادامه گفت: پایش پرونده های تحصیلی طلاب یکی از اموری می باشد که به جهت آن در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه اداره ای مجزا زیر نظر دفتر امور تحصیلی حوزه تشکیل شده است.

مدیر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه‎های علمیه خاطرنشان کرد: ما به عدم کارایی سامانه نجاح اذعان داریم و الزاماً باید سامانه ای جدید با شرایط جدید جایگزین آن شود.

حجت الاسلام علی عینی در ادامه بیان داشت: امسال مشکل صدور کد تحصیلی طلاب حل شده است و در زمان کوتاهی و پس از کامل شدن مدارک و مشخصات طلاب جدیدالورود این کدها صادر گردیدند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه گفت: تاکنون ۶۱۸ نفر داوطلب از سراسر کشور مدارس قم را انتخاب نموده اند؛ تا به امروز ۲۹۹ نفر نیز از خود قم برای تحصیل در مدارس علمیه این استان ثبت نام کرده اند.

گزارشی از نشست معاونین آموزش مدارس علمیه سطح یک قم با معاون آموزش حوزه

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد ضمن گرامیداشت یاد شهدای این مدرسه ،گفت: به طور معمول برنامه هایی که به دست ما می رسد از سوی فعالان در صف و میدان هستند.

وی گفت: اهمیت طلابی که در دوره سطح یک تحت تعلیم مدارس علمیه هستند خیلی بالاست؛ زیرا طلاب در این دوره در حال شکل گیری علمی، معنوی و شخصیتی هستند.

معاون آموزش حوزه افزود: ما باید از کادر اجرایی به سمت کادر علمی پیش برویم و این برنامه ابلاغ شده است؛ باید کادر اجرایی توان تدریس و پشتوانه علمی را دارا باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل ورود به گام دوم انقلاب اسلامی ما چاره ای جز ایجاد تحول در حوزه نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha