چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محفل قرآنی در فضای سبز

حوزه/ طلبه خوش فکر و خلاق مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه بنیاد قم در ابتکاری ارزشمند در طول ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری تمامی مراسمات مذهبی به ویژه محفل قرآنی در فضای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی کرد.

حجت الاسلام مرتضی خوش نصیب، امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه بنیاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: با توجه به مصوبات وضرورت رعایت شرایط کرونایی و همچنین اهمیت ماه مبارک رمضان و تلاوت آیات قرآن کریم محفل قرآنی این ایام را در فضایی بسیار معنوی و با رعایت تمامی شرایط لازم با استقبال اهالی منطقه برگزار کردیم.

وی افزود: به لطف الهی و با عنایات ویژه امام عصر ارواحناله الفدا، امسال با پیشنهاد کارگروه فرهنگی مسجد و برای نخستین بار، علاوه بر برنامه جزء خوانی محدودی که صبح ها در فضای داخلی مسجد داشتیم، محفل قرآنی دیگری به فعالیت های مسجد، اضافه کردیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: این محفل قرآنی، هر روز عصرها(قبل از افطار)، در فضای سبز مقابل مسجد حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها برگزار می شود.

حجت الاسلام خوش نصیب، با بیان این مطلب که یکی از نیازهای امروز کشور، گسترش فرهنگ قرآنی و در عین حال، ساده برگزار کردن جلسات انس با کتاب خداست، به چگونگی تشکیل این محفل قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی، به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ما این برنامه را خارج از مسجد و دقیقا در فضای سبز مقابل مسجد، با تعدادی صندلی، یک سیستم صوت کوچک (به جهت مراعات حال همسایگان مسجد) و نیمکتی به عنوان جایگاه قاریان، شروع کردیم که به حمدالله مورد توجه مومنین روزه دار نیز قرار گرفت.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به لزوم الگوبرداری مساجد سراسر کشور در امورات دینی و فرهنگی، گفت: چنین مراسماتی جز در فصل سرما، در تمامی اوقات سال و در فضاهای باز، قابل الگوگیری و اجرا است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha