جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای مسلمانان بریتانیا خشونت اخیر نیروهای اسرائیلی در بیت المقدس را محکوم کردند

حوزه/  شورای مسلمانان بریتانیا روز شنبه حمله نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام داشت: در مقدس‌ترین شب سال تعداد زیادی نمازگزار، از جمله زنان و کودکان در مسجدالاقصی توسط نظامیان رژیم اسرائیل زخمی شدند.

این خشونت‌ها در پی تلاش‌های غیرقانونی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در منطقه شیخ جراح در بیت المقدس رخ داد.

نیروهای اسرائیلی شامگاه جمعه از نارنجک، گاز اشک ‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی استفاده کردند.

براساس آمار هلال احمر فلسطین، دست کم ۲۰۵ نمازگزار توسط نظامیان اسرائیلی در چند محله از جمله محله شیخ جراح در بیت المقدس زخمی شدند.

از سال ۱۹۵۶، در مجموع فقط ۳۷ خانواده فلسطینی در ۲۷ خانه در این محله زندگی کرده‌اند. با این حال، شهرک نشینان یهودی به صورت غیرقانونی در تلاشند آنها را بیرون برانند.

شورای مسلمانان بریتانیا از دولت انگلستان خواست تا قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در مورد اشغال سرزمین‌های فلسطین و توقف شهرک‌سازی‌ها را به رسمیت بشناسد و سرقت‌های آشکار اسرائیلی‌ها را محکوم کند.

کرانه باختری و بیت المقدس شرقی، طبق قوانین بین المللی به عنوان سرزمین‌های اشغالی شناخته می‌شوند، بنابراین همه شهرک‌های یهودیان در آنجا غیرقانونی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha