پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در بازدید از کارخانه کیوان با بیان اینکه استاندار و رئیس کل دادگستری همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ظرف ۱۰ روز آینده، باید مشکلات این واحد را به درستی بررسی کنند، گفت: ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولیدی کارخانه صنایع غذایی کیوان باید راه بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سفر خود به همدان در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات کارگاه های تولیدی، با حضور در کارخانه صنایع غذایی کیوان که روند تولید در آن متوقف شده در روند مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این بازدید با تاکید بر اینکه تولید در هیچ کارخانه‌ای قابل قبول نیست، اظهار داشت: کارخانه کیوان با وضعیت فعلی، اگر به درست مدیریت می‌شد، امروز شاهد اشتغال و فعالیت حداقل ۵۰۰ کارگر در این واحد باشیم اما متاسفانه امروز تنها ۵۰ کارگر دارد و می توان گفت کارخانه کیوان همانند شمع در حال آب شدن است.  

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نیابد اجازه خروج تجهیزات از کارخانه داده شود، گفت: کاهش تدریجی تعداد کارگران کارخانه کیوان و فرسوده شدن تجهیزات آن از دلایلی است که نتیجه آن به تعطیلی کامل کارخانه بپردازد و لذا امروز همه مسئولان باید با تمام توان و به هر نحو ممکن از تعطیلی کارخانه کیوان جلوگیری کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مالک هیچ کارخانه‌ای حق تعطیلی کارخانه‌اش را ندارد، خطاب به مالک کارخانه کیوان مطرح کرد: این سوال را مالک کارخانه باید جواب دهد که چرا اجازه داده این کارخانه پس از واگذاری به این روز بیفتد.

وی افزود: اگر مالک جدیدی بیاید و کارخانه‌ را تحویل بگیرد، نباید چراغ تولید را خاموش کند، البته قانون نیز اجازه این کار را به مالک کارخانه نمی دهد که بعد از گذشت مدتی از تصدی مالکیت آن، چراغ تولید را خاموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از شروط واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را واگذاری همراه با رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت محصولات برشمرد و یادآور شد: مالک این کارخانه باید در دادگستری حاضر شود و پاسخگوی بیکاری تک تک کارگران آن و چرایی تعطیلی توقف تولید باشد و دادگستری استان نیز موظف به پیگیری آن است.

وی تصریح کرد: اگر مالک فعلی واقعا آماده راه اندازی دوباره روند تولید در این کارخانه با ظرفیت درست باشد، از نظر ما مانعی وجود ندارد، اما اگر حاضر به اجرای قانون نشد، باید موضوع از طریق وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی دنبال شود و به نحو قانونی خلع ید انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استاندار و رئیس کل دادگستری همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ظرف ۱۰ روز آینده، باید مشکلات این واحد را به درستی بررسی کنند، گفت: ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولیدی کارخانه صنایع غذایی کیوان باید راه بیفتد و مشکلات موجود توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان حل شود و اگر مشکلات در همدان قابل حل نبود، سریعا به ما بگویید تا در مرکز رفع مشکل آن را پیگیری کنیم.

ضرب الاجل یک ماهه رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل یک کارخانه

گفتنی است، کارخانه کیوان یکی از کارخانجات برند کشور در حوزه تولید محصولات خوراکی است که در جریان خصوصی سازی و واگذار شدن آن به فردی دیگر سبب به تعطیلی کشاندن این کارخانه و بیکاری کارگران، توقف جریان تولید آن شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha