سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: طرح کتابخوانی مطالعه و ایده پردازی کتاب اندیشه های اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با عنوان «ضُیُوفُ الرَّحمن» برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،در مورد عناوین مهم‌ترین ویژه برنامه های ماه رمضان اظهارکرد: این دو برنامه در مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور تدوین و ابلاغ شده است.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه افزود: یکی از طرح‌ها، «ضُیُوفُ الرَّحمن» می باشد که این طرح در سطح طلاب و اساتید و خانواده ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این برنامه، طرح مطالعه و ایده‌پردازی در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است که این طرح توسط دارالقرآن‌های مراکز مدیریت استانی در مدارس علمیه اجرا می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:در این طرح از کتاب حضرت آقا، ایده پردازی در خصوص کاربست معارف و اصل طرح این کتاب در حوزه های علمیه ارائه شده است که به ۱۴ ایده برتر نیز جوایزی نفیسی اهداء می‌شود.

مسابقه تفسیر از کتاب سی جزء استاد قرائتی برگزار می شود

وی خاطرنشان کرد: دومین طرح در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که شامل مسابقه تفسیر از کتاب سی جزء استاد قرائتی است، این طرح با هماهنگی ستاد تفسیر استاد قرائتی برگزار می‌شود.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه گفت: در این طرح آیات طلایی هر جزء و سی موضوع از سی جزء برای سی روز انتخاب شده است.

وی افزود: مخاطبین این مسابقه، طلاب و خانواده‌ها شامل خواهران و برادران طلبه ایرانی و خارجی هستند و این مسابقه در تمام مراکز خراسان و اصفهان و قم فراگیر است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: امیدواریم این طرح نیز با استقبال خوبی از سوی طلاب مواجه شود، در انتها نیز به ۱۱۴ نفر جوایز نفیس شامل ۵۷ طلبه و ۵۷ نفر از خانواده طلاب شامل همسر و فرزندان اهداء خواهد شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha