سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به عملکرد دستگاه قضا، گفت: عملکرد جدید قوه قضائیه نشان داد، امید آفرینی و ایجاد اعتماد در مردم دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در شورای اداری همدان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به عملکرد دستگاه قضا، اظهار داشت: عملکرد قوه قضائیه نشان داد، امید آفرینی و ایجاد اعتماد در مردم دور از دسترس نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی در میدان حضور یافته و دغدغه رفع مشکلات را داشته باشد، می‌تواند با حضور جهادی خود، خالصانه در جامعه امیدآفرینی کند، گفت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه، مردم احساس امیدواری کرده‌اند و این عملکرد جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان از برجستگی‌های امید آفرینی، حضور در میدان و در کنار مردم بودن را برشمرد و یادآور شد: از دستگاه قضا به عنوان قلب تپنده عدالت نام برده می‌شود و اهمیت دستگاه قضا زمانی بهتر مشخص می‌شود که بدانیم بنا بر آیات قرآن، تحقق قسط و عدالت در جامه نیازمند قیام همه مردم است و امروز این وظیفه برعهده دستگاه قضا می‌باشد.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت در جامعه نیازمند حرکت همه دستگاه‌ها و نهادها در کنار یکدیگر است، یادآور شد: از مهم‌ترین ضرورت‌های تحقق عدالت در جامعه، وجود مدیرانی است که ضمن داشتن عدالت و کار آمدی، به این مسئله باور قلبی داشته باشند که بن بستی برای رسیدن به اهداف و پیشبرد کارها وجود ندارد.

امام جمعه همدان با گلایه از وجود برخی مشکلات در قوانین بر لزوم اصلاح آن تاکید کرد و گفت: گاهی مدیر فرد عادلی است، اما وجود مشکل در ساختارها امکان دستیابی به عدالت را غیر ممکن و یا سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در مسئله بانک‌ها نیز قانون موجود زمینه ساز برخی مشکلات بوده، در حالی که در اسلام بر الزامات کم و مباهات بیشتر تاکید شده است و لذا قوانین دست و پا گیر باید اصلاح شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه فلسفه نظام اسلامی مبارزه با فساد است، خاطر نشان کرد: در برخی از موارد با پرونده‌هایی مواجه هستیم که فرد طبق قانون مرتکب فساد نشده و دلیل آن نیز نبوده شفافیت است.

وی ادامه داد: به طور مثال در طرح جامع همدان اگر در هنگام تصویب این طرح، به دلیل رانت‌های اطلاعاتی، فسادی رخ دهد، چه کسی می‌خواهد جلوی آن را بگیرد و با آن مقابله کند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای رفع مشکلات و موانع نیازمند جسارت در بین مدیران هستیم، یادآور شد: در بعضی از موارد رفع مشکلات در گرو داشتن جسارت حل مشکل در مدیر است و با وجود چنین مدیری رفع مشکلات دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha