پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 957922
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کتاب «درس های مکاسب(کتاب البیع)»

حوزه/ کتاب «درس های مکاسب(کتاب البیع)» برگرفته از درس های آیت الله سید حسن مرتضوی، به قلم حجت الاسلام سید محسن مرتضوی در سه جلد به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، این کتاب با عنوان «درس های مکاسب(کتاب البیع)» به رشته تحریر درآمده، برگرفته از درس های آیت الله سید حسن مرتضوی، استاد برجسته حوزه و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان است که دوره های متعدد در حوزه علمیه نجف اشراف و مشهد مقدس در جمع طلاب و فضلا ارائه شده است.

جلد اول، دوم و سوم این مجموعه به «کتاب البیع» و جلد چهارم و پنجم آن به «کتاب الاخیارات» اختصاص دارد که در جلد اول «درس های مکاسب(کتاب البیع)» در هفت بخش تنظیم شده و معنای لغوی و اصطلاحی بیع، معاطات، تنبیهات معاطات، عقد بیع، احکام مقبوض به عقد فاسد و شروط متعاقدین، عناوین بخش های این جلد را تشکیل می دهد.

جلد دوم در ۹ بخش تألیف شده که از بخش هشتم تا شانزدهم این اثر سه جلدی را شامل می شود؛ عناوین این جلد مشتمل بر بیع فضولی، اجازه و ردّ، ولایت أب و جد، ولایت فقیه، ولایت عدول مؤمنین، بیع عبد مسلم به کافر، شروط عوضین، طلقیت و بیع الوقف است.

جلد سوم این اثر نیز در ۱۰ بخش تدوین شده که از بخش ۱۷ تا ۲۶ را در بر می گیرد؛ عناوین بخش های این جلد عبارت از: صور جواز بیع وقف، عدم جواز بیع اُمّ ولد، بیع رهن، بیع عبد جانی، قدرت بر تسلیم، عدم به مقدار ثمن و مثمن، اِندار برای ظروف، استحباب تفقّه در تجارت، تلقی رکبان و غیره، و احتکار طعام می باشد.
علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com و یا فروشگاه انتشارات حوزه علمیه خراسان اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha