یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میر مطلبی

حوزه/ اجرای طرح هجرت و حمایت و تشویق طلاب به شهرهای خودشان به جد در حال پی گیری است و نیازمند تشویق طلاب به امر هجرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی در نشست ائمه جماعت پردیسان قم که در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان این که پردیسان از نظر حضور جمعیت طلاب از شهرهای مهم به شمار می رود، گفت: برای همین باید از این ظرفیت بسیار مهم نهایت استفاده را کرد تا اجازه ندهیم این ظرفیت عظیم گرفتار آسیب های جدی شود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که مرکز امور طلاب، مجموعه خدماتی به طلاب و روحانیون است و این مأموریت در مسائلی چون شهریه، تغذیه، سلامت امداد و نجات دانش آموختگان، ایثارگران و مرکز رشد وخلاقیت و... اجرا می شود، اظهار داشت: تلاش این مرکز این است با شناسایی افراد واجد شرایط این خدمات بهتر صورت گیرد تا شاهد رفع مشکلات طلاب در همه این موارد باشیم.

وی بیان داشت: در شناسایی و اجرای این خدمات به طلاب پردیسان نمی توان نقش ائمه جماعت را نادیده گرفت و بلکه باید پررنگ تر و حتی به این مرکز در اجرای خدمات هدفمند هم کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی گفت: یکی دیگر از مأموریت این مرکز اجرای طرح هجرت و حمایت و تشویق طلاب به شهرهای خودشان است. این کار به جد در حال پی گیری است و نیازمند و توجه ائمه جماعت را دارد تا طلاب را تشویق به امر هجرت به شهرستانها کنند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: ضرورت هجرت وقتی بیشتر می شود که در استانها و شهرستانها حضور روحانیون کم شده، ولی بر عکس در قم شاهد تمرکز روحانیون هستیم و اگر الان این طرح اجرا نشود، قطعا در ۳ سال آینده  شاهد عدم هجرت طلاب به دلیل بالا رفتن سن آنان خواهیم بود.

 حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی بر ایجاد زمینه تعمیق بخشی ارتباط اساتید و روحانیون با تجربه با طلاب جوان در مجتمع ها، حضور روحانیون در مساجد برای ارتباط گیری با جوانان در محله ها توجه به بحث سلامت طلاب را از دیگر مواردی دانست که ائمه جماعت می توانند در آن نقش آفرینی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    اول فضای کاری طلبه را در شهرخودش فراهم کنید بعد طلبه را مجبور به هجرت به شهر خودش کنید.
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    سازمان تبلیغات با سابقه چندین ساله نمی تواند یک مناسبت تبلیغی برای یک مبلغ تخصصی و با تجربه اعزامی از سوی دفتر تبلیغات فضا فراهم کند.
  • اکبر بامری IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    جناب میر مطلبی میدانید حقوق یک مبلغ در شهرستان ها یا یک استاد در شهرستان ها چقدر هست مبلغ یک تومان تا یک و دویست برای مبلّغ برای استاد ۱۸۰۰ بیشتر دوستانم درشهرستان هستن و کلّی گله دارن و این برنامه و این حمایت به هیچ وجه زیبنده یک روحانی نیست که بعد از ۱۵ سال خون دل خوردن پایین ترین حقوقی را بگیره حتی کمتر از نصف دست مزد یک کارگر افغانی مسئولین هم همیشه از کمبود بودجه حرف میزنن......ولی ماشاء الله شعار و حرف زیاده اما در عمل و کار جهادی و انقلابی خیلی کم ۶ ساله از طرف دفتر تبلیغات من به اتفاق دوستان جنوبی میریم تبلیغ بالاترین حقوقی که بهمون دادن در طی این ۶ سال برای یک ماه رمضان مبلغ ۱۲۰۰ حساب کردم پول بنزین و کرایه راه هست فقط پس این طلبه مدت یک ماه درسته برای رضای خدا باید تبلیغ کند خدا روزی میرساند اینا سر جاش ولی ما حمایت انچنانی در این زمینه های ذکر شده نمیبینیم
  • طلبه ای از قم IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    تنها راه هجرت طلاب از قم حمایت مالی است چون گرانی بیداد می کند از دولت محترم بودجه بگیرید حداقل ۵م به طلاب بدهید تا زندگیشان بچرخه از قم هجرت کنند متاسفانه مسئولین حوزه جیبشان پر است فقط تذکر می دهند به طلاب راست می گید چرا خودتان با حقوق ۱۲۰۰ چرا هجرت نمی کنید از قم ؟ آیا زن وبچه شما ها با ۱۲۰۰ می توانند زندگی کنند پس تا موقعی که حمایت نمی کنید حرف نزنید تا مردم به ریشتان نخندند .!!!