یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ یکی از از اساتید دانشگاه در یادداشتی با موضوع انتخابات، به تبیین اهمیت حضور و شرکت در انتخابات و نحوه انتخاب فرد اصلح پرداخته و برگزاری انتخابات را حاکی از نبوغ اعتقادی و بلوغ سیاسی، اجتماعی و سلامت نظام اسلامی دانست، برخلاف حکومت‌های غربی لیبرال، دمکراسی، سکولار و مدعی طرفدار حقوق بشر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمد جواد بیات  در یادداشتی با موضوع انتخابات، به تبیین اهمیت حضور و شرکت در انتخابات و نحوه انتخاب فرد اصلح پرداخته و آورده است: انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک از رخدادهای کم نظیر تاریخ بشریت علیرغم کینه و عدوات استکبار جهانی بیش از چهار دهه همچنان با صلابت در مسیر تحقق اهداف الهی خود در عرصه بین‌اللمل بعنوان ام القری جهان اسلام گام بر می‌دارد،  انقلابی که با اتکاء بر مکتب انسان ساز اسلام عزیز و با رهبری نشات گرفته از ولایت الهی و پایگاه مردمی توانسته است افق روشنی را در مقابل مستضعفان عالم بگشاید و خواب راحت را از چشمان مستکبران برباید.

ملت وفادار ایران اسلامی درطول سال‌های گسترش و پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در صحنه‌های مختلف و ایثار جان و مال و به مسلخ فرستادن فرزندان خود، همواره بعنوان الگویی برای دیگر ملل با محوریت مقاومت بوده و تاریخ هشت سال دفاع مقدس و تحمل بیش از ۱۵۰۰ تحریم در چهل و دو سال گذشته گواه بر این مدعاست.

یکی از صحنه‌ها که بکرات شاهد آن بوده‌ایم مشارکت فعال در انتخابات مختلف اعم از خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و روستا درطول ایام شکوهمند گذشته است که عدد آن بطور متوسط به عمر با برکت انقلاب اسلامی همخوانی دارد. بسی افتخار فراوانی برگزاری انتخابات حاکی از نبوغ اعتقادی و بلوغ سیاسی، اجتماعی و سلامت نظام اسلامی برخلاف حکومت‌های غربی لیبرال، دمکراسی، سکولار و مدعی طرفدار حقوق بشر دارد.

به اعتقاد آگاهان و ناظران سیاسی حفظ کرامت ذاتی انسان در تعیین سرنوشت خود در انتخابات گذشته موضوع ستاره داری است که در تاریخ سیاسی ایران در عهد جمهوری اسلامی در نزد نظام‌های سیاسی می‌درخشد.

اکنون ایرانیان با سلائق متعدد در آستانه آزمون دوباره جهت حفظ و تثبیت جمهوریت نظام جمهوری اسلامی که از واجبات عقلیه و شرعیه است، قرار دارد و آن انتخاب فرد اصلح برای تصدی چهار ساله زمام امور اجرائی کشور از بین کاندیداهایی است که پس از ثبت نام و گذراندن مراحل قانونی، صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز می‌گردد.

انتخابات این دور از ریاست جمهوری از این نگاه که انقلاب اسلامی بیش از گذشته در دستیابی به علم و فناوری، دانش هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، صنعت دفاعی، نفوذ در منطقه، ایجاد فرصت در برابر تهدید تحریم، ترور، نارضایتی، اعمال ایدئولوژی در تمدن سازی نوین اسلامی در معرض همه جانبه تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی دشمنان غربی و هم پیمانانش قرار دارد جایگاه و شرایط خاصی نسبت به دوره‌های قبل دارد، زیرا حفظ جمهوریت نظام در بستر ولایت و امامت که بدان اشاره شد منوط به انتخاب رئیس جمهور واجد شرایط مومن و متعهد به اسلام ناب محمدی است. که هوشیاری، درایت و تیزبینی رای دهندگان در انتخاب فرد اصلح در این راستا اهمیت صد چندان می‌یابد.

به حول و قوه الهی در شمارگان آینده در پنج فصل، فلسفه و نقش انتخابات، شرایط وظایف و اختیارات انتخاب شوندگان، اصول تبلیغات انتخاباتی، انتخاب اصلح، وظایف انتخاب کنندگان با بهره‌گیری از متون و منابع معتبر فقه سیاسی بدان خواهیم پرداخت.

آنچه بعنوان پیش درآمد و قابل درج در انتخابات از منظر ولایت به نقل از حضرت امام خمینی قدس شریف و خلف صالحش می‌توان آورد چنین است: "مردم اگر اسلام را، استقلال و آزادی را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می‌خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. اگر یک ظالم خلاف کرد، اسلام که نکرده است. پس باید کاری کنیم که ظلم نباشد و ظالم از بین برود. اگر دیدیم در این دوره خلاف شده و به افرادی ظلم شده، باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خلاف و ظلم را از بین ببریم. نه اینکه کنار برویم و از صحنه خارج شویم. زیرا اگر از صحنه خارج شویم ظلم بیشتر می‌شود. پس باید اجتماعات را بیشتر کنیم و بیشتر در صحنه حاضر باشیم. "

مقام معظم رهبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۶۸/۷/۲۹ می‌فرمایند: "دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به آینده خودشان بدبین و ناامید کند، دشمن می‌خواهد بگوید فاصله میان مردم و مسئولین بوجود آمده و این فاصله روز به روز بیشتر می‌شود. این چیزها را دشمن دارد تفهیم می‌کند و سمپاشی می‌کند. دشمن می‌خواهد بذر تردید و شک و بی اعتمادی و بدبینی در جامعه بپاشد، ملت ما واقعیات را خودشان دارند لمس می‌کنند، می‌بینند واقعیت‌ها درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمن می‌خواهد تفهیم کند و به مردم بباوراند. "

سخنان حکیمانه سی و دو سال قبل ولی امر مسلمین حکایت روز و بیانگر عدوات دشمنان انقلاب اسلامی است که از نخستین روزهای پیروزی، بر علیه ایرانیان غیور شکل گرفته و امروز در بکار گیری تکنولوژی، نفوذ و جاسوسی پیچیده‌تر و مدرن ادامه دارد، لیکن رهبری‌های داهیانه ولی فقیه زمان، خرد ورزی نخبگان فکری، حضور در صحنه و مشارکت عمومی ملت بصیر ایران اسلامی مکر و فریب  بدخواهان را برملاء و در این برهه نیز علیرغم گرفتاری‌های پیش آمده اخیر ناشی از رفتار دور از عرف بین‌الملل امریکا و اذنابش ملت ایران با حفظ نشاط اعتقادی، اجتماعی و حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای در سایه پیروی از رهبری، اتحاد ملی وفاق و همبستگی خود را در پیمودن مسیر عقلانیت و پیشرفت کشور در معرض دید جهانیان قرار خواهند داد.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha