جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدر همتی

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: عناوین دروس رشته «فقه التربیه» در کارگروه ویژه این رشته تدوین شد و پس از ارسال به مرکز مدیریت حوزه های علمیه، به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، گفت: عناوین دروس رشته «فقه التربیه» در کارگروه ویژه این رشته تدوین شد و برای تصویب به مرکز مدیریت حوزه های علمیه ارسال گردید و مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در همین راستا موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) کارگروهی را برای بررسی عناوین دروس تصویب شده تشکیل داده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران اضافه کرد: این کارگروه متشکل از افراد صاحب نظر در حوزه فقهی و تربیتی است و با تشکیل مستمر جلسات ویژه کارگروه علمی رشته فقه التربیه که بالغ بر سی جلسه می باشد عناوین دروس این رشته را طراحی نمود که خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت.

حجت الاسلام همتی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان ذی ربط در صدور مجوزهای مربوطه به زودی شاهد راه اندازی رشته های فقه التربیه در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام باشیم.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران در ادامه با بیان اینکه ورود تربیت در ساحت فقاهت از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، گفت: مسئله تربیت در امتداد صفت ربوبیت خداوند است و تعریف مورد قبول آن، خروج از قوه به سوی فعل است که به نوعی از تعاریف پذیرفته شده میان متفکران مسلمان معاصر است که شهید مطهری هم بر آن تأکید دارد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از بیان این مطالب ایجاد دغدغه برای این مسئله است که منظر تربیتی در مدل نگاه‌های ما نسبت به فقاهت مورد توجه قرار بگیرد. باید یادآور شویم تأثیر و رابطه فقاهت و تربیت از دو منظر قابل توجه است؛ یکی توجه به احکام فقهی تربیت که در جای خودش قابل تأمل است و منظر مهم‌تر تأثیر تربیت بر فقاهت است که نتایجی در حکمرانی در جامعه بر جای می‌گذارد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha