یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

روز دوم با ثبت نام ۱۰ رجل به پایان رسید

حدود ده چهره شناخته شده از عرصه اجرا و قانون گذاری امروز به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی رفتن و اعلام کردن می‌تونن اعتماد مردم رو برای چهار سال آینده جلب کنند.حدود ده چهره شناخته شده از عرصه اجرا و قانون گذاری امروز به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی رفتن و اعلام کردن می‌تونن اعتماد مردم رو برای چهار سال آینده جلب کنن. البته مثل دیروز عده‌ای هم با حداقل مدارک و شرایط برای ثبت نام اومده بودن. حضور افراد ناشناخته در رنج سنی مختلف و با برنامه‌های متفاوت از حواشی دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود. خبرنگاری با شعار رفع فساد در گرو احیای جمهوری، جوان ۳۷ ساله ای که خود را فرزند شهید معرفی کرده بود و اطلاعاتی حتی از وظایف و کابینه یک رییس جمهور نداشت به قول خودش دنبال معیشت مردم بود. بانویی شیک پوش توجه عکاسان و تصویربرداران را به خود جلب کرده بود. داوطلبی با سربند سبز، زنی کفن پوش، یک حقوقدان ۴۷ ساله و دندانپزشک میانسال از افرادی بودند که در دومین روز در محل وزارت کشور حاضر شده و ثبت نام کردند.

منبع:شبکه خبر

معاون امنیتی وزرات کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزرات کشور عصر امروز (چهارشنبه) از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. حسین ذوالفقاری، دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخاباتی کشور و روند نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

منبع:شبکه خبر

دادستان کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور، عصر امروز (چهارشنبه) از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور، از ستاد انتخاباتی کشور و روند نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

منبع:شبکه خبر

دبیر کل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرد

قدرتعلی حشمتیان، دبیر کل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.قدرتعلی حشمتیان، دبیر کل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

منبع:شبکه خبر

سبحانی با شعار «اقتصاد بدون ربا» ثبت نام کرد

«حسن سبحانی» نماینده ادوار مجلس و اقتصاددان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. نماینده ادوار مجلس در نشست خبری گفت: استقلال سیاسی کشور ما هنوز مورد تحقیر و رجعت به تباهی قرار دارد. زیرا گسترش استقلال سیاسی در گرو تأمین نیازهای افراد و ریشه کن شدن فقر، محرومیت و رسیدن به توسعه و استقلال اقتصادی استداوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مناسبات حاکم بر شرایط اقتصادی کشور آنچنان در چمبره روابط ناسالم و استثماری قرار دارد که توسعه اقتصادی با مشکلات جدی مواجه است.

منبع:مهر

«عباسی» هم پا به عرصه انتخابات سیزدهم گذاشت

«محمد عباسی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. عباسی پس از ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نشستی خبری اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، ملت ما می‌تواند ببیند افرادی مانند من که یک روستایی ساده هستم، می‌تواند مدارج علمی و اجرایی را در سطوح عالی طی کند. وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در جامعه گفت: مشکلات به وجود آمده در حوزه معیشت موجب شد تا وارد عرصه و برای خدمت‌رسانی به مردم داوطلب شوم. وزیر سابق ورزش و جوانان ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی دارد و ملت ما همیشه به این آرمان‌ها و دستاوردها وفادار بوده که حضور پرشور در راهپیمایی‌ها و انتخابات متعدد، نشان‌دهنده این وفاداری است.

منبع:مهر

«رستم قاسمی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«رستم قاسمی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. قاسمی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز حال اقتصاد خوب نیست و بخش زیادی از مردم به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند، گفت: دیگر وقت شعارهای می‌شود و باید بشود گذشته است. قاسمی گفت: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است چراکه به دلیل سیاست‌زدگی، آمایش اقتصادی کشور با انتصابات سیاسی شرایطی را ایجاد کرده است که مردم نگران هستند و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

منبع:مهر

« قاضی‌زاده هاشمی» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دولت من دولت سلام است گفت: ما با نسل نو می‌خواهیم ایرانی جدید خلق کنیم. ما نیاز به دگردیسی داریم و می‌خواهیم ریل اداره کشور را تغییر بدهیم. قاضی زاده هاشمی گفت: ۲۰ سال است که به عنوان یکی از مدیران میانی و بعد هم عالی در خدمت ملت ایران بودم. ۱۳ سال سابقه نمایندگی مجلس دارم و پنج سال اخیر نیز یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس بودم و الان هم به عنوان نایب رئیس مجلس فعالیت می‌کنم.

منبع:مهر

وزیر دولت دهم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. روز گذشته، وزارت کشور در حالی اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات را برگزار کرد که به دستور رئیس‌جمهور حاضر نشد مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان جهت ساماندهی ثبت‌نام کنندگان را اجرایی کند، به همین دلیل ستاد انتخابات کشور همانند دوره‌های گذشته شاهد حضور افرادی بود که به طور تفننی ثبت‌نام می‌کردند و مدارک مدنظر شورای نگهبان را به همراه نداشتند. به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در اولین روز ثبت‌نام ۵۷ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. موسوی همچنین گفت: «تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند»از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

منبع:مهر

منتظری جانب شورای نگهبان را گرفت

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران، گفت: روند ثبت نام تاکنون خوب بوده است و امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این سمت را دارند، حضور یابند. وی افزود: ان‌شاالله مردم نیز با حضور حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را انتخاب کنند. دادستان کل کشور با بیان اینکه امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشته باشند، اظهار داشت: مسئولان نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند. ما نیز انجام وظیفه خواهیم کرد. حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مشکل خاصی در روند ثبت نام داوطلبان تا کنون مشاهده نکرده است، افزود: امیدواریم یک انتخاب خوب و پرشور و سالم داشته باشیم. وی در خصوص مصوبه شورای نگبهان نیز بیان کرد: از نظر قانون اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، برعهده شورای نگهبان است اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این نهاد گذاشته شده است. دادستان کل کشور ادامه داد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد تا شاهد این اختلافات نباشیم. شایسته نظام جمهوری اسلامی چنین دغدغه‌هایی نیست. حجت الاسلام منتظری در پایان تاکید کرد: به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد.

منبع:مهر

«اولی‌ها» برنامه امید در انتخابات ۱۴۰۰ شد

برنامه «اولی‌ها» قرار است هرروز از شنبه ۲۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه امید برود و با زبان طنز درباره اولین و مهم‌ترین انتخاب نوجوانان این مرز و بوم حرف بزند. «اولی‌ها» قرار است در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دور از تمام تنش‌های انتخاباتی نوجوانان را تشویق کند تا انتخاب درستی داشته‌ باشند. این برنامه که با اجرای هادی خضاب روی آنتن خواهد رفت، نگاهی طنز به موضوع مسئولیت اجتماعی و سواد سیاسی در نوجوان‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این برنامه را احسان حسینی برعهده دارد. حسینی پیش از این برنامه «دوربرگردون» از شبکه سه سیما را روی آنتن برده است. «اولی ها» با رویکرد انتخابات ۱۴۰۰ از شبکه امید و ویژه نوجوانان پخش خواهد شد.

منبع:مهر

کاندیداتوری لاریجانی به اما و اگر کشید

بهروز نعمتی در پاسخ به سوالی در مورد رایزنی‌های انتخاباتی نمایندگان ادوار مجلس با لاریجانی در مورد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: حضور آقای لاریجانی در انتخابات قوت گرفته است. نماینده ادوار مجلس ادامه داد: جلساتی با افراد مختلف در مورد کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته‌ایم. گفتنی است، روز گذشته خبرگزاری مهر از نامزدی قطعی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه‌ریزی ۲۵۰ نماینده ادوار برای ساماندهی ستادهای انتخاباتی وی در سطح کشور خبر داد.

منبع:مهر

قشون‌کِشی احمدی‌نژاد به وزارت کشور ناکام ماند

ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد، البته با تعداد چشمگیری از دوستان و همراهانش، تعدادی از طرفداران او نیز در بیرون وزارت کشور تجمع کرده بودند و شعار حمایت سر می دادند. احمدی نژاد ساعات ابتدایی صبح امروز در محل زندگی خود میان تعدادی از همراهان حضور یافت و از مهم بودن روز ثبت نامش در انتخابات سخن گفت. پیش از حضور رئیس جمهور پیشین در تالار وزارت کشور شماری از طرفداران داوطلبی محمود احمدی نژاد مقابل تالار بزرگ وزارت کشور تجمع کرده بودند که از سوی نیروی انتظامی مستقر به آرامی متفرق شدند. احمدی‌نژاد برخلاف اعلام وزارت کشور مبنی بر همراهی داوطلب از سوی یک نفر به دلیل شرایط کرونایی با تعداد بالایی از همراهان وارد محل ثبت نام در وزارت کشور شد و طرفدارانش پشت در ماندند و او برای ابراز علاقه به آنها از دیوار وزارتخانه بالا رفت.

منبع:خبرنگاران جوان

رئیس سازمان میراث فرهنگی سابق هم ثبت نام کرد

محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور در اولین روز ثبت‌نام ۵۷ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. موسوی همچنین گفت: «تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند»از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

منبع: منبع:خبرنگاران جوان

ظریف علت انصرافش را مشخص کرد

محمد جواد ظریف، صبح امروز (چهارشنبه) با انتشار عکس نوشته‌ای در صفحه اینستاگرامش نوشت: درود بر تمامی هم میهنان گرامی از آسمان ایران، در واپسین روز ماه مبارک رمضان و در مسیر یک سفر چند روزه به منطقه و اروپا. پیشاپیش عیدتان مبارک و بندگی‌تان مقبول درگاه بزرگترین قدرت هستی. در روزها و هفته‌ها—به واقع تمامی سال‌ها—ی پرفشار و هیاهوی گذشته، وامدار بزرگواری شما بوده‌ام که با چشم‌پوشی از همه کمبودهای فردی و ساختاری، این خدمتگزار کوچک را شرمنده فرموده‌اید و با پایمردی و شکیبایی در برابر فشارهای خارجی و ناملایمات داخلی بهترین پشتیبان سیاست خارجی و مایه سرافرازی کشور بوده‌اید. از همه افراد، گروه‌ها و بزرگانی که در روزهای سخت گذشته مرا وامدار بزرگ‌منشی خود نموده و خواستار نامزدی بنده در انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ شده‌اند بسیار سپاسگزارم و از این‌که نتوانستم پاسخی درخور به این بنده‌نوازی‌ها بدهم شرمسارم. خدای دانا به اسرار دل‌ها را شاهد می‌گیرم که نیامدنم به دلیل مصلحت‌اندیشی و عافیت‌طلبی شخصی نیست، چرا که بزرگانی، چون شهید سلیمانی جانشان را فدا کردند و همچو منی می‌باید اگر توان و آبرویی داشته‌باشم—که آن هم از خود این مردم و به برکت خون پاک شهداست—فدای همین مردم و مرزوبوم کنم. اما در تنهایی‌های خود بسیار اندیشیده‌ام، کاستی‌های خودم و شرایط دشوار و پرتنش داخلی و خارجی را صادقانه سنجیده‌ام و در پایان به این قناعت وجدانی رسیده‌ام که آمدنم—با توجه به دلواپسی‌هایی که در این هشت سال و به ویژه از نوروز امسال به قیمت تخریب انسجام و خودباوری ملی و امید و اعتماد مردم به نمایش گذاشته‌شد—به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست. به تجربه می‌دانم و می‌دانید که انتخابات سرنوشت‌ساز است. رأی ندادن یک انتخاب است؛ ولی انتخابی که تنها و تنها به پیروزی اقلیت می‌انجامد. باور دارم که مردم هوشیار و ریزبین ایران در آزمون ملی ۲۸ خرداد آینده‌ای شکوفاتر، همدل‌تر، آرام‌تر، پرامیدتر و سرافرازتر را برخواهندگزید. از رهبر فرزانه انقلاب که با عتاب پدرانه و سخنان حکیمانه خود آرامش و همبستگی ملی را در آستانه این انتخابات سرنوشت ساز به همه گروه‌ها هدیه دادند سپاسگزارم. کلام آخر: سفرهای من در اجرای وظایف وزیر «امور خارجه» است و هیچ ارتباطی به گفتگوهای وین ندارد. دکتر عراقچی عزیز با صلابت و هوشمندی گفتگوها را اداره می‌کند و بنده هم از راه دور در کنار ایشان بوده‌ام. اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدیم آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.

منبع:خبرنگاران جوان

دعوت‌های مردمی از آیت‌الله رئیسی به حداکثر رسید

دعوت‌های سراسری از آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری که از نیمه دوم فروردین قوّت گرفت، در روزهای منتهی به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری، به اوج خود رسیده است. سابقه دعوت‌ها از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات به بهمن ۹۶ برمی‌گردد و امروز مخاطبان فارس من پویشی را برای دعوت از رئیس قوه قضائیه برای حضور در انتخابات ثبت کردند. این پویش تا کنون به امضای ۲۹۰۰ نفر رسیده است. روزهای پایان سال ۹۹، یک اقدام جدّی در دعوت از قاضی‌القضات صورت گرفت. ۱۰۳۳ استاد دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کردند. در این بیانیه آمده بود: «سطح تأثیرگذاری قوه مجریه بر سرنوشت کشور و پیشرفت آن بسیار فراتر از قوه قضائیه است؛ زیرا عموم سیاستها و تصمیم‌گیریهای کشور در قوه مجریه انجام می‌شود، در حالی که قوه قضائیه صرفاً وظیفه برخورد با تخلفات را بر عهده دارد. برای خشکاندن ریشۀ فساد و تحول ساختاری در نظام مدیریتی کشور باید بستر وقوع آن را اصلاح کرد، همانطور که اشاره شد، دستگاه اجرایی قلب این تحول برای جراحی عمیق به‌شمار می‌رود».دعوت‌های مردم، احزاب و قشرهای مختلف از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات در حالی به نقطه اوج خود رسیده است که ۲ روز از ۵ روز مهلت نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسیده است. روزهای مقارن با عید سعید فطر، روزهای پرخبر و مهمی در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع:فارس

اصلاحات کاندیدای واحد را به تاخیر انداخت

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات اعلام کرد که همه کاندیداهای جبهه اصلاحات ایران برای حضور در رقابت های انتخاباتی ١۴٠٠ ثبت نام می کنند و تصمیم گیری این جبهه برای رسیدن به کاندیدای واحد به بعد از ایام ثبت نام موکول شد. پیش‌تر خبرگزاری فارس طی خبری تصریح داشته بود که جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان) مصوب کرده است که هر ۱۴ نامزد این جبهه می توانند در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت نام کنند. فهرست افرادی که توسط حداقل ۱۰ عضو مجمع عمومی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیشنهاد شده اند به ترتیب حروف الفبا: ۱-  عباس آخوندی۲-  مسعود پزشکیان۳-  مصطفی تاج زاده۴-  اسحق جهانگیری۵-  صادق خرازی۶-  زهرا شجاعی۷-  محمد شریعتمداری۸-  محمود صادقی۹-  محمد صدر۱۰-  جواد ظریف۱۱-  محمدرضا عارف۱۲-  مصطفی کواکبیان۱۳-  شهیندخت مولاوردی۱۴-  محسن هاشمی

منبع:فارس

حزب موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ اطلاعیه داد

حزب موتلفه اسلامی اطلاعیه ای درباره ثبت نام دبیرکل حزب در انتخابات ۱۴۰۰صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: ضمن احترام  به نظر شورای محترم نگهبان درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع می رساند: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانشجویان مبنی بر اینکه " افرادی که بین خود و خدا، معتقدند که شایستگی و شرایط قانونی را دارند وارد شوند و مردم نیز با دیدن برنامه‌های آنان، انتخاب کنند" و نیز اظهار نظر اخیر قائم مقام محترم شورای نگهبان درباره استثنا بودن سن در بررسی صلاحیت نامزدهای واجد شرایط انتخابات ریاست جمهوری، دکتر اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بنا بر مصوبه شورای مرکزی حزب، روز پنج شنبه ۲۳ اردبیهشت ۱۴۰۰ در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد. بر اساس این گزارش همچنین دکتر محمد حسین نیکنام معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی هم با حضور در ستاد انتخابات، در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

منبع:ایسنا

کشور تحت رصد کامل درآمد

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با تاکید بر اینکه و اوضاع کشور کاملا تحت رصد است، گفت: تا کنون در جریان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مورد امنیتی مشاهده نشده است. حسین ذوالفقاری رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور بعد از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از این ستاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «در حوزه تامین امنیت برگزاری انتخابات برنامه هایی تنظیم شده که ان شاءالله فرآیند ثبت نام در آرامش کامل برگزار شود»، اظهار کرد: برای تمام مراحل برگزاری انتخابات پیش بینی تامین نظم و امنیت صورت گرفته تا با همکاری مردم و دستگاه های مسئول انجام خواهد شد. وی گفت: با توجه به افزایش شعب اخذ رای در مرحله برگزاری انتخابات فقط ۲۵۰ هزار نفر مستقیماً برای حراست از شعب و صندوقهای اخذ رای نیرو حضور دارند. علاوه‌بر آن هم باید از مرزهای کشور تا نقاط مختلف شهرها تامین امنیت داشته باشیم که در این زمینه طرح های مان آماده شده و هماهنگی ها در سطوح ملی و استانی انجام شده تا ان‌شاءالله انتخابات در امنیت کامل برگزار شود. رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور در ادامه با اشاره همزمانی برگزاری انتخابات با شیوع کرونا در کشور خاطر نشان کرد: دستورالعمل کاملی در این زمینه تنظیم و در حال ابلاغ است که بر اساس آن مجریان و مردم با رعایت پروتکل ها در انتخابات هیچ مشکل و نگرانی از نظر بیماری وجود نخواهد داشت. ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تا کنون در جریان ثبت نام از کاندیداهای انتخاباتهای شوراها و ریاست جمهوری مورد امنیتی مشاهده نشده است، اظهار کرد: اطلس امنیت کاملا آماده شده است؛ این اطلس با آنچه در گدشته وجود داشت خیلی متفاوت است و همه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور اطلاعاتی که در حوزه‌های مختلف کشور داشتند را تجمیع کرده اند. با توجه به اینکه ممکن است در برخی مناطق تغییراتی وجود داشته باشد، این اطلس بصورت مستمر بروز رسانی و جلسات ستاد امنیت انتخابات و کمیته های زیر مجموعه نیز برگزار می شود و اوضاع کشور کاملا تحت رصد است.

منبع:ایسنا

صلاحیت معترضین لرستان تایید شد

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان گفت: صلاحیت ۱۲۳ نفر از مجموع ۲۱۳ داوطلب شوراهای شهری استان که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند پس از بررسی دوباره مستندات و مدارک آنها تایید شده است. به گزارش ایرنا باقر پورحسینی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر در لرستان اظهار کرد: در مجموع ۲۳۵ داوطلب رد صلاحیت شده بودند که ۲۱۳ نفر آنها نسبت به این مساله ثبت اعتراض داشتند. وی با اشاره به اینکه بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت انجام شده است ادامه داد: رسیدگی به شکایات این افراد، با نگاه انعطافی صورت گرفت و در مجموع ۱۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند. پورحسینی بیان کرد: تا پایان امشب اطلاعات افراد تایید صلاحیت شده در این مرحله به ستاد انتخابات استان ارسال و در سامانه وزارت کشور بازگذاری می‌شود. دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان افزود: فردا ۲۳ اردیبهشت اسامی افراد تایید صلاحیت شده به فرمانداری‌ها اعلام و روز ۲۴ اردیبهشت کتبی به داوطلبان اعلام می‌شود. پورحسینی با اشاره به اینکه حفط آبروی داوطلبان واجب است و گاهی عدم اعتبار مدرک تحصیلی موجب رد صلاحیت است اضافه کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله استانی، می توانند از ۲۵ اردیبهشت جاری اعتراض خود را به دبیرخانه هیات نظارت استان ارسال کنند تا پرونده آنان به هیات مرکزی ارسال شود. یکهزار و ۴۸۳ داوطلب برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان نام نویسی کرده بودند. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

منبع:ایسنا

شورای وحدت نیروهای انقلاب در فردیس آغاز به کار کرد

حجت الاسلام صمد الهی دوست مسوول شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی  شهرستان فردیس  روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شورا در راستای ساماندهی نیروهای انقلابی و جهادی در جهت ارتقای کمی و کیفی انتخابات و مشارکت فعالانه و آگاهانه مردم در عرصه انتخابات شوراهایی اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد. وی  افزود: تلاش این شورا در مرحله اول مشارکت فراگیر و حداکثری مردم این شهرستان پای صندوق رای است و اولویت اول انتخاب اصلح و شایسته سالاری حاکم شود تا بتوانیم دین خود را به شهدا و انقلاب اسلامی ادا کنیم. الهی دوست  با بیان اینکه شورای وحدت یک تشکیلات ارزشی و انقلابی در شهرستان شکل گرفته است، اظهار داشت: شورای وحدت می خواهد بین تمام احزاب ،گروهها، معتمدان، فعالان انقلابی و دین و دیانت وحدت ایجاد کند طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مومن انقلابی و جهادی با اولویت نگرش بومی بودن مبنای تفکر این شورا در فردیس است. مسوول شورای وحدت نیروهای انقلاب شهرستان فردیس گفت: شورای مرکزی فردیس ۲۹ نفر عضو هستند. وی بیان داشت : این شورا پس از نشستی با نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ، از بین آنان فهرست برای حمایت تهیه خواهد کرد. وی معیار شورای وحدت را  تعهد، تخصص و شایسته سالاری عنوان کرد و افزود: این افراد که انتخاب می شوند قبل از آن تعهد و میثاق نامه ای با آنها خواهیم داشت که در صورتی با پشتوانه این شورا شودند که اهل زد و بند و رشوه نباشند. الهی دوست بیان داشت: ما افرادی را  در فهرست حمایتی خود قرار می دهیم که اهل خدمت صادقانه به مردم و تلاشگر برای آبادانی منطقه باشند. شهرستان فردیس دارای ۲ شهر(مشکین دشت و فردیس ) و یک روستای پرجمیعت (فرخ آباد زیبادشت)  است.

منبع:ایسنا

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ۱۳۰ نفر رسید

سید اسماعیل موسوی در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع دو روز، ۱۳۰ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کردند. وی تصریح کرد: فردا از ۸ صبح کار ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود. سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: برخی از داوطلبان مدارکشان ناقص بود یا اطلاعات لازم را به همراه نداشتند که این افراد می‌توانند با مراجعه مجدد اطلاعات و اسنادشان را کامل کنند. روز سه شنبه و در اولین روز ثبت نام، تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و نام نویسی کرده بودند. فرایند ثبت نام به مدت سه روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

منبع:ایرنا

ملک‌زاده مستقل وارد کارزار انتخابات شد

محمدشریف ملک‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره انگیزه خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: برنامه من پایان دادن به شعار است زیرا در طول این  ۴۲ سال ما فقط شعار دادیم و عملگرایی زیادی نداشتیم. وی افزود: انشاءالله بتوانیم با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مردم‌سالاری را جایگزین قبیله‌سالاری کنیم و نقطه امیدی را در دل مردم بیاوریم. امروز مشکلات معیشتی به خصوص اقشار کم درآمد جامعه را تهدید کرده و این یکی از مشکلات اساسی است که باید در دستور کار قرار بگیرد. ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا با نامزد خاصی ائتلاف می‌کنید یا خیر، گفت: به هیچ عنوان چنین کاری را انجام نمی‌دهم. من کار خودم را انجام می‌دهم و به صورت مستقل هم آمده‌ام. وی درباره سابقه اجرایی خود عنوان کرد: من در گذشته به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده‌ام. وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا تایید صلاحیت می‌شود یا خیر تصریح کرد: همه شرایطی را که شورای نگهبان اعلام کرده است استعلام‌ها و تاییدیه‌های آن از مراجع ذیصلاح و ذیربط آمده و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص ندارم. ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما رقابت اصلی میان چه کسانی است، گفت: به اعتقاد من رقابت میان همه کسانی که به صحنه آمده‌اند، وجود دارد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امسال همه کابینه آقای احمدی نژاد برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند؟ گفت: این را باید از خودشان سوال کنید و به عنوان شخصیت مستقل آمده‌ام و به همه احترام می‌گذارم. ملک زاده درباره برنامه خود برای ایجاد نشاط اجتماعی گفت: تنها راه نشاط اجتماعی رسیدگی به معیشت مردم و حوزه اقتصادی است. ما در طول این سال‌ها می‌بینیم که وضعیت اقتصادی مردم نه تنها خوب نشده، بلکه بدتر هم شده است. کشوری می‌تواند از افسردگی خارج شود که وضعیت معیشتی مردم آن درست شود. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ایرانگردی و جذب گردشگر بر رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار است؟ اظهار کرد: شغل اصلی من گردشگری بوده و در زمان آقای احمدی‌نژاد معاون رئیس جمهوری در سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری بودم. با توجه به اینکه ما در ۳۱ استان کشور جاذبه‌های منحصر به فردی در حوزه ابنیه‌های تاریخی، میراث طبیعی و دیگر حوزه‌ها داریم، کم و کسری در این حوزه نداریم. رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه مشکل ما در گردشگری مدیریت دانش است، گفت: در  حوزه گردشگری از افرادی استفاده می‌شود که بخش خصوصی آنها را قبول ندارد در حالی که گردشگری می‌توانست با برنامه‌ریزی‌های صحیحی که انجام می‌گیرد فرصت طلایی برای معیشت و توسعه اقتصادی مردم باشد و مشکل اشتغال مردم را حل کند. ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره نامزدی آقای احمدی‌نژاد چیست، گفت: این سوال را باید از خود ایشان بپرسید. من به صورت مستقل آمده‌ام. هر کسی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند حتما صلاحیت‌هایی را در خود دیده است. وی ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات عجیب و اساسی خواهد بود و منتظر یک اتفاق بزرگ در انتخابات باشید. من این را امروز عنوان کردم که شما بدانید یک موفقیت و یک چهره جدیدی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد آمد و این را مطمئن باشید.

منبع:ایرنا

جامعه کارگری اعلام موجودیت کرد

رییس شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی این ائتلاف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در بدنه شهرداری بیش از ۴۰ هزار کارگر به طور مستقیم و غیرمستقیم حضور دارند و ائتلاف جامعه کارگری و متخصصین شهری با همکاری کانونها و گروههای مرتبط با کارگران و بازنشستگان دست‌کم ۵۰۰ هزار نفر عضو دارد. مهدی یداللهی افزود: این ائتلاف به دنبال آن است که هویت خود را عنوان کند و عدم وابستگی به جریانهای سیاسی از جمله ویژگی های این ائتلاف است. دبیر شورای اسلامی کار و عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خراسان رضوی هم با بیان اینکه کانون بازنشستگان بیش از ۱۶۰ هزار نفر عضو دارد و بیش از ۸۰ شرکت بزرگ بطور مستقیم و غیرمستقیم با این کانون مرتبط هستند، افزود: هدف ما اعلام حضور و معرفی یک ائتلاف صنفی کارگری در مشهد است که به دور از هر نوع نگاه و نگرش سیاسی، مشتاق خدمت به کلانشهر مشهد، مجاوران و زائران است. حمید زینلی ادامه داد: جامعه کارگری به خصوص در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاثیرگذاری خود را به اثبات رسانده است و انتخاب برخی نمایندگان در چندین دوره متوالی به دلیل ارتباط آنها با جامعه کارگری بوده است. وی گفت: ملاک ما برای حمایت از نامزدها، تعهد و عشق به خدمت و دغدغه مندی و توجه نسبت به رفع مشکلات طبقه ضعیف جامعه است. دبیر کانون انجمن های صنفی خراسان رضوی نیز گفت: یکی از مسائل جامعه کارگری معیشت و امنیت شغلی است. هادی ابوی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، حضور جامعه کارگری در مجامع قانونی و تصمیم گیری و تصمیم ساز کمرنگ و یکی از نیازهای کنونی این قشر، حضور نمایندگانی دغدغه‌مند در پارلمان شهری است. دبیر حزب اسلامی کار در خراسان رضوی هم گفت: از نظر سبد رای، هیچ جامعه ای با جامعه کارگری قابل قیاس نیست. جامعه کارگری و قشر محروم اکثراً حاشیه‌نشینان هستند. رضا گلستانی با بیان اینکه ماموریت ما تسهیل‌گری در حوزه کارگری، معاش و معیشت و مشکلات کاری است، اظهار داشت: توسعه فرصت های شغلی برای کارگران، تدبیر هوشمندانه در بخش خدمات رفاهی و دفاع از حقوق کارگران از جمله برنامه‌های ما در این ائتلاف است و از کسانی که در این زمینه به ائتلاف نزدیک باشند، حمایت می‌کنیم. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال به طور همزمان برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha