جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند تثبیت کننده همه آرمان‌های انقلاب، باشد، گفت: انتخابات در ثبات سیاسی کشور، بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری دولت منتخب و همچنین ایجاد اقتدار برای کشور در عرصه‌های مختلف همچون سیاست خارجی و امنیت داخلی می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر همدان، با تبریک این روز، با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات، خود و نمازگزاران به خصوص افرادی که وارد فضای انتخابت می‌شوند را به تقوای الهی و سیاسی دعوت کرد و اظهار داشت: گاهی از موارد در ایام انتخابات، بعضی از مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود و لذا باید مراقب باشیم که به خاطر دنیا دیگران و به منصب رسیدن بعضی از افراد، دین و ایمان خود را به خطر نیندازیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری انتخاباتی با شکوه و مشارکت حداکثری، مطرح کرد: مسئولان باید جواب‌گوی تمام خون‌های ریخته شده شهدا و رشادت‌های جانبازانی که سال‌ها است هنوز هم روی تخت خوابیده‌اند و زجرهای بسیاری را به جان خریده‌اند تا نظام اسلامی پا بر جا بماند، باشند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند تثبیت کننده همه آرمان‌های انقلاب، باشد، گفت: انتخابات در ثبات سیاسی کشور، بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری دولت منتخب و همچنین ایجاد اقتدار برای کشور در عرصه‌های مختلف همچون سیاست خارجی و امنیت داخلی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی به تشریح اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: اکثر تصمیم گیری‌ها و قالب مدیریت‌ها در کشور در دستان قوه مجریه است و لذا باید بدانیم که انتخاب یک رئیس جمهور تنها انتخاب یک نفر نیست، بلکه انتخاب صدها مدیر است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: در روز انتخابات باید کسی را انتخاب کنیم که دارای شاخصه‌های انقلابی، مردمی بودن و در کنار مردم بودن باشد و علاوه بر تعهد، تخصص و کارآمدی برنامه دقیق و درست نیز داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: باید به کسی رای دهیم که تیم اقتصادی قوی در کنار خود داشته باشد و بتواند مشکلات و گله‌مندی‌های به حق مردم را برطرف کند و البته نه تنها در عرصه اقتصاد که در دیگر عرصه‌ها نیز نیازمند دولتی با برنامه قوی و کارآمد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با محکوم کردن کشتار دختران و زنان در افغانستان، مطرح کرد: انسان با دیدن این صحنه‌ها، متوجه می‌شود که وجدان مستکبران هر روز در حال تاریک‌تر شدن است.

وی تصریح کرد: دشمن یک زمان در میدان، در مقابل شهید سلیمانی می‌جنگید و زمانی که دید توان جنگ در مقابل مرد میدان را ندارد وارد عرصه نامردی شد و به سراغ زنان و کودکان و دختران بی پناه رفت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هیچ وجدان بیداری این مسائل را نمی‌تواند تحمل کند، عنوان کرد: اگر مرد هستید، وارد عرصه میدان شوید نه اینکه خون کودکان و زنان را به نا حق بریزید.

وی همچنین به مسئله فلسطین و مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت، به دنبال احقاق حقوق غصب شده ملت‌ها است و مردم فلسطین با مقاومت می‌خواهند به حق مسلم خودشان دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر مذاکره برای احقاق حق جواب‌گو بود، ۷۰ سال پیش فلسطین به نتیجه رسیده بود، مطرح کرد: جمهوری اسلامی قواعد مذاکره را می‌داند و بارها ثابت کرده که اهل تعامل است، اما تعاملی که حق مسلم ما را قبول داشته باشد و آن را تایید کند، نه مذاکره‌ای که به معنای دیکته کردن خواسته‌های طرف مقابل باشد و از قبل متنی را به عنوان دیکته تحویل دهند و ما آن را امضا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت در این جا برای احقاق حق لازم است، اظهار داشت: بحمدالله جریان مقاومت ارتقا پیدا کرده است و زمانی با سنگ با دشمن مبارزه می‌کرد و امروز موشک‌های غزه لرزه به تن اسرائیل غاصب انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امیدی به سازمان‌های بین المللی نیست، اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی زمانی اسرائیل غزه را بمباران می‌کند و اقدام به کودک می‌کند فقط این اقدام را محکوم می‌کنند و تنها تلاشی که انجام می‌دهند دعوت به مصالحه طرفین است که گویا وجدان سازمان‌های بین المللی نیز همانند وجدان دولت‌های مستکبر همچنان تاریک و خاموش است.

وی با بیان اینکه البته ملت‌های دنیا بیدار هستند و این اقدامات را محکوم می‌کنند، گفت: حضرت امام(ره) فرمودند اسرائیل باید از بین برود و ان شاءالله به فضل الهی از بین خواهد رفت و معامله قرن و عادی سازی ارتباط با اسرائیل، قطعا زوال اسرائیل را به تاخیر نخواهد انداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha